ولسوال‌ نام‌نهاد طالبان برای شولگره بلخ در حمله هوایی ارتش کشته شد

خبرگزاری سریع، کابل: ارتش در شمال اعلام کرده است که ولسوال‌نام نهاد طالبان برای ولسوالی شولگره ولایت بلخ، با هفت عضو دیگر این گروه در یک حمله هوایی کشته شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال، می‌گوید که دو حمله هوایی پس از چاشت روز دوشنبه، سی‌ویکم جوزا، در ساحه آق‌کپرک ولسوالی شولگره و قوشم‌سای ولسوالی کشنده ولایت اجرا شده است.

رضایی گفت که در این حمله عارف مشهور به بریالی، ولسوال خودخوانده طالبان برای شولگره، جمعه‌خان مشهور به صفی‌الله، مسوول قطعه سرخ طالبان برای ولسوالی شولگره و چهار‌کنت و قاری امین مشهور به قاری الیاسی، مسوول ماین‌گذاری طالبان در شولگره، کشته شده‌اند.

به گفته رضایی، ملا ضیا‌الحق، فرمانده و ملوک فرزند کاکو، عضو دسته قاری الیاسی و سه عضو دیگر گروه طالبان نیز کشته شده‌اند.

رضایی می‌گوید که چهار عضو دیگر گروه طالبان در این حملات زخمی شده‌اند.

سخنگوی قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین گفت که مولوی بصیر مشهور به مولانا، دومین مسوول عمومی استخبارات طالبان برای شمال، با پنج عضو دیگر این گروه پیش از چاشت روز دوشنبه کشته شدند.

طالبان در این مورد تاکنون چیزی نگفته‌اند.

گروه طالبان حملات خود بر ولایت‌های شمال را به صورت عموم و ولسوالی‌های بلخ به صورت خاص افزایش داده است.

پیش از چاشت روز دوشنبه گزارش شد که ولسوالی‌های شولگره، کشنده، بلخ و دولت‌آباد ولایت بلخ به دست طالبان سقوط کرده و جنگ‌جویان این گروه به نزدیکی دروازه‌های شهر مزارشریف رسیده‌اند.

وزارت دفاع ملی می‌گوید که در حال حاضر جنگ‌جویان طالبان از شهر عقب زده شده‌اند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a554b
دکمه بازگشت به بالا