پاکستان از فهرست کشورهای متهم به حمایت مالی از تروریزم حذف شد

خبرگزاری سریع: نهاد بین‌المللی نظارت بر مقابله با پول‌شویی و تامین مالی تروریزم (FATF) روز گذشته ۲۹ میزان، با نشر توییتی اعلام کرد که نام کشورهای پاکستان و نیکاراگوئه، دیگر در فهرست خاکستری این نهاد شامل نیست.

تی راجا کومار، رئیس گروه ویژه اقدام مالی در پایان نشست دو روزه این نهاد در پاریس، گفت که این تصمیم اعتبار جهانی پاکستان و نیکاراگوئه را تقویت خواهد کرد.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان با استقبال از این تصمیم در توییتر خود نگاشت: “خارج شدن نام پاکستان از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی، نشان‌دهنده تلاش‌های مصمم و پایدار ما در طول سالیان متمادی است.”

پاکستان در سال ۲۰۱۸ میلادی، به دلیل «نقص‌های استراتیژیک مبارزه با تامین مالی تروریزم» در این فهرست قرار گرفته بود.

کشورهای آلبانی، باربادوس، بورکینافاسو، کمبودیا، جزایر کیمن، جمهوری دموکراتیک کانگو، جبل‌الطارق، هائیتی، جامائیکا، اردن، مالی، مراکش، موزامبیک، پاناما، فیلیپین، سنگان، سودان جنوبی، سوریه، تانزانیا، ترکیه، اوگاندا، امارات متحده عربی و یمن، از جمله کشورهایی هستند که در فهرست خاکستری نهاد بین‌المللی نظارت بر مقابله با پول‌شویی و تامین مالی تروریزم (FATF) قرار دارند.

این نهاد در توییت دیگری اما می‌گوید که نام کشور میانمار در لیست سیاه این نهاد اضافه شده است.

کشورهای کوریای‌شمالی، ایران و میانمار، از جمله کشورهایی هستند که در لیست سیاه نهاد بین‌المللی نظارت بر مقابله با پول‌شویی و تامین مالی تروریزم (FATF) قرار دارند.

دکمه بازگشت به بالا