پایان یافتن سفر چهار روزه زلمی خلیلزاد به افغانستان

خبرگزاری سریع، کابل: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان به سفر چهار روزه خود به کابل پایان داد. خلیل‌زاد در جریان این سفر با رهبران دولت، سیاسیون و نماینده‌گان جامعه مدنی دیدار و درباره برگزاری نشست استانبول گفت‌وگو کرده است.

سفارت امریکا روز دوشنبه، بیست‌وسوم حمل با نشر اعلامیه‌ای گفته است که خلیل‌زاد پس از دیدار با رهبران دولت، سیاسیون، فعالان جامعه مدنی و جامعه دیپلماتیک کابل را ترک کرده است.

این سفارت مقصد بعدی سفر زلمی خلیل‌زاد را مشخص نکرده است.

طبق اعلام سفارت امریکا در کابل، خلیل‌زاد در دیدارهای خود در کابل تأکید کرده است که باید هر دو طرف مذاکره‌ روند صلح را سرعت ببخشند.

خلیل‌زاد هم‌چنان بر همکاری پایدار امریکا با افغانستان تأکید کرده است.

نمایند ویژه امریکا در امور صلح افغانستان گفته است که مشارکت کامل و معنادار زنان و اقلیت‌ها در گفت‌وگوهای صلح برای پایدار بودن هر راه حل سیاسی مهم است.

او هم‌چنین گفته است که نقش جامعه مدنی و گروه‌های جوانان در نماینده‌گی از جمعیت گسترده افغانستان حیاتی است.

خلیل‌زاد در دیدارهای خود در کابل هم‌چنان بر لزوم طرح دیدگاه‌های مشترک برای نشست استانبول تأکید کرده است که به باور او، برای رسیدن به صلح عادلانه و پایدار مهم است.

نشست استانبول قرار است به مدیریت سازمان ملل متحد برگزار شود. نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان یک رشته دیدارهایی را با مقام‌های دولت درباره مقدمات برگزاری این نشست انجام داده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a249b
دکمه بازگشت به بالا