پنتاگون: به دلیل حملات طالبان، خروج آهسته تر خواهد شد

پنتاگون عنوان داشت که ممکن است به دلیل حملات و تحولات اخیر طالبان، عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان اهسته تر شود.سخنگوی پنتاگون، جان کربی، شب گذشته در یک کنفرانس خبری عنوان کرد که مهلت رئیس جمهور جو بایدن برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا ۱۱ سپتمبر تعیین شده است، اما اگر طالبان جنگ را شدت ببخشند، نیروهای نظامی روند عقب نشینی را اهسته خواهند کرد.
کربی گفت که طالبان اخیراً حملات خود را افزایش داده اند، بنابراین احتیاط در عقب نشینی نیروها لازم است. سخنگوی پنتاگون اظهار داشت که برخی از رسانه ها در مورد تسریع در خروج نیروها صحبت می کنند و ممکن است ایالات متحده نیروهای خود را بدون اطلاع رسانه ها از افغانستان خارج کند.
لازم به ذکر است که در چند هفته گذشته، طالبان جنگ خود را شدت بخشیده و منجر به تصرف چندین ولسوالی بین طالبان و نیروهای افغان شده است.آقای کربی افزود که با افزایش حملات طالبان و افزایش خشونت، اوضاع در افغانستان تغییر خواهد کرد.
سخنگوی پنتاگون افزود كه مقامات نظامی به طور منظم اوضاع را رصد می كنند و تصمیم گیری برای خروج از افغانستان بر اساس حوادث فعلی انجام خواهد شد، وی افزود كه نیروهای آمریكایی به حمایت از ارتش افغانستان در جنگ با طالبان ادامه می دهند. این در حالیست که ارتش آمریكا در یك ماه گذشته چندین پایگاه كلیدی را به نیروهای افغان تحویل داده است و عقب نشینی آنها همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a560b
دکمه بازگشت به بالا