چرا آمریکا تجهیزات نظامی اش را در افغانستان نابود میکند؟

روند خروج نیروهای امریکایی از پایگاه نظامی میدان هوایی بگرام آغاز شده و قرار است تا پانزده روز دیگر تکمیل شود. پایگاه بگرام بزرگترین مرکز سوق و اداره نیروهای امریکایی در کل افغانستان بوده تجهیزات و وسایل تخنیکی و نظامی زیادی از امریکا در این پایگاه وجود دارد که مقداری از آن انتقال داده می‌شود و مقدار زیاد آن در حال تخریب و نابودی است و به دولت افغانستان نیز تحویل داده نمی‌شود. در مناطق و پایگاه‌های دیگر نیز امریکایی‌ها تجهیزات شان را یا انتقال داده‌اند و یا نابود کرده‌اند. این که چرا نیروهای امریکایی تجهیزات اضافی را به جای این که به دولت افغانستان واگذار کند، نابود می‌سازد، خود پرسش برانگیز است. در سال‌های 2014 و پس از آن بارها این موضوع مطرح شده و سبب تنش‌ها نیز میان دولت مردان افغانستان و امریکا شده بود.
در آن زمان گفته می‌شد که تجهیزات اضافی امریکایی به دولت پاکستان داده می‌شود، مردم افغانستان می‌پرسیدند که همین تجهیزات چرا به دولت افغانستان داده نمی‌شود و چه پلان شومی در عقب آن نهفته است. اکنون نیز مردم می‌پرسند که چرا تجهیزات امریکایی به جای تحویل دادن به دولت افغانستان، نابود می‌شود و چرا امریکا چنین به سلسله خیانت‌هایش علیه دولت و ملت افغانستان کماکان ادامه می‌دهد. ایالات متحده امریکا همانگونه که در روند صلح و روابط با گروه‌های تروریستی به دولت افغانستان خیانت کرد، در امر تجهیز و تمویل نیروهای مسلح کشورمان نیز خاین واقع شده و در حقیقت کاری می‌کند که توازن تسلیحاتی و تجهیزاتی گروه‌های تروریستی مثل القاعده و طالب و داعش با قوای مسلح افغانستان برهم نخورد.
این کشور که خود حامی بزرگ تروریزم بین‌المللی است در این اواخر همزمان با خروج ننگین از افغانستان، گروه‌هایی مثل داعش را برجسته کرده و همزمان طالبان را تبرئه می‌کند، تا در آینده بتواند از این دو گروه تروریستی به سود خویش در منطقه استفاده کند. بنا بر این، خروج امریکایی از افغانستان باز هم همانند حضور و اشغالگری شان یک توطئه بزرگتر بوده و باید دولت و ملت افغانستان هوشیار باشند که در دام دیگری که از سوی امریکا و متحدانش چیده شده، گرفتار نشوند. ایالات متحده امریکا پلان دارد که داعش را در منطقه رشد بدهد و سناریویی را که در عراق و سوریه اجرا کرد، در افغانستان نیز اجرا کند و روی این ملحوظ خود خارج می‌شود و نیروهای نیابتی تروریست خویش را به جای می‌گذارد؛ پس تخریب تجهیزات جزئی از برنامه شیطانی جدید امریکا است که در زمین سوخته افغانستان اجرا می‌شود و پیامد شوم آن جنگی به مراتب فراختر و بزرگتر از گذشته خواهد بود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a497b
دکمه بازگشت به بالا