کارمندان دولتی آسیب‌پذیر در برابر ویروس کرونا برای دو هفته رخصت شدند

۸صبح، کابل: کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی اعلام کرد که طبق پیشنهاد وزارت صحت عامه و فیصله رهبری حکومت، کارمندان دولتی آسیب‌پذیر در برابر ویروس کرونا از فردا یک‌شنبه، شانزدهم جوزا تا دو هفته دیگر در مرکز و ولایت‌ها رخصت شده‌اند. طبق اعلام این کمیسیون، کارمندان وزارت صحت عامه از این امر مستثنا هستند.

این اقدام به هدف جلوگیری از شیوع موج سوم ویروس کرونا که در این روزها به سرعت در حال گسترش است، روی دست گرفته شده است.

این کارمندان شامل رده‌های سنی ۵۵ و بالاتر از آن، کارکنان مصاب به امراض مزمن (شکر، قلبی و سرطان) و کارکنان زن باردار (حمل ۴ ماه و بالاتر از آن) می‌شوند. کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفته است که این طیف از کارمندان دولت می‌توانند از خانه کار کنند.

طبق اعلام این کمیسیون، کارکنانی که دارای صلاحیت­‌های امضا هستند، حضورشان در اداره حتمی است و سایر کارکنان خدمات ملکی با رعایت تدابیر بهداشتی وظایف خود را از دفتر پیش می‌برند.

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفته است، کارکنانی که مطابق این رهنمود وظایف خود را انجام می‌دهند، مستحق تمام حقوق و امتیازات همانند زمان حضور در اداره می­‌باشند و روزهای عدم حضورشان در اداره رخصت تلقی نشده و از رخصتی‌­های سالانه آن‌ها وضع نمی­‌شود.

پیش از این نهادهای تحصیلی و آموزشی در ۱۶ ولایت کشور برای دو هفته رخصت شدند. محمداشرف غنی، رییس جمهور گفته است که محدودیت شدید وضع نمی‌شود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a527b
دکمه بازگشت به بالا