کمک 200 هزار یورویی اتحادیه اروپا برای مقابله با خشک‌سالی به افغانستان

دفتر هیئت اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است، پس از یک زمستان نسبتاً خشک که به شدت بر معیشت مردم روستایی تاثیر می‌گذارد، در حال جمع‌آوری بودجه اضافی بشردوستانه برای اقدامات فوری در مناطق آسیب دیده افغانستان است.

این دفتر با نشر اعلامیه‌ای امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ حمل/ ۱ اپریل) اعلام کرده، حمایت مالی مذکور به مبلغ ۲۰۰ هزار یورو می‌باشد که ولایت‌های بادغیس، بغلان و فاریاب را زیر پوشش کمک‌های غذایی اضطراری قرار می‌دهد.

آرنوت پاولز، معاون هیئت اتحادیه اروپا گفته است: «کمبود بارندگی تاثیر مستقیم بالای کشاورزی و همچنان دسترسی به آب آشامیدنی، شست‌وشو و بهداشت دارد. بنابراین حمایت بشردوستانه‌ای که امروز اعلام شد، پاسخی سریع از سوی اتحادیه اروپا با هدف کمک به نجات بخشیدن به آسیب‌پذیرترین افراد است.»

بر اساس اعلام هیئت اتحادیه اروپا، حمایت‌های ارایه شده از طریق کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و صندوق اضطراری هلال احمر برای کمک به آفات انجام می‌شود.

همچنان این بسته کمکی مناطق روستایی و دورافتاده را که در شرایط بحرانی و ناامن غذایی قرار دارند، نیز زیر پوشش قرار می‌دهند.

در این بیانیه گفته شده که در سال ۲۰۲۱، تشدید منازعات و خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی، نیازها و آسیب‌پذیری‌های شهروندان افغانستان را افزایش خواهند داد.

هیئت اتحادیه اروپا تاکید کرده است که علاوه بر کمک‌های بشردوستانه برای مبارزه با خشک‌سالی، این اتحادیه از طریق همکاری‌های توسعه‌ای خود از افغانستان پشتیبانی می‌کند تا چالش‌های مربوط به تغییر اقلیم و بخش آب و کشاورزی را مرفوع کند.

در بیانیه هیئت اتحادیه اروپا آمده که این حمایت مالی باعث افزایش مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی و بهبود معیشت روستایی می‌شود.

گفتنی است که اتحادیه اروپا از سال ۱۹۹۴ به این طرف بیش از یک میلیارد یورو کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ارایه کرده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a153b
دکمه بازگشت به بالا