کمیسیون حقوق بشر: کمبود امکانات و آکسیجن در شفاخانه‌ها یک معضل جدی است

خبرگزاری سریع، کابل: کمیسیون مستقل حقوق بشر از کمبود آکسیجن و امکانات در شفاخانه‌ها در جریان شیوع موج سوم ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده و آن را یک مشکل جدی خوانده است.

این نهاد با بیان این که دسترسی به خدمات صحی حق همه است، از نهادهای مرتبط دولتی به ویژه وزارت صحت عامه خواسته است که از امکانات موجود استفاده موثر کنند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته است که به علت جنگ، فقر، بیکاری و سایر مشکلات مبارزه با ویروس کرونا نیازمند همکاری وسیع نهادهای دولتی و مردم است.

یافته‌های نظارتی کمیسیون مستقل حقوق بشر نشان می‌دهد که کمبود امکانات و آکسیجن در شفاخانه‌ها مشکل جدی است، اما تدابیر احتیاطی «خوب» در زندان‌ها برای پیش‌گیری از ویروس کرونا روی دست گرفته شده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر از مردم نیز خواسته است که تدابیر احتیاطی را روی دست بگیرند و برای جلوگیری ابتلا به ویروس کرونا توصیه‌های صحی را مراعات کنند.

موج سوم ویروس کرونا تاکنون در کشور مرگ‌بار بوده است. افزایش روزافزون مبتلایان به این ویروس سبب کمبود تخت برای بیماران و آکسیجن در شفاخانه‌ها شده است.

وزارت صحت عامه می‌گوید که اکنون با فعال‌سازی دستگاه‌های تولیدکننده آکسیجن در شفاخانه‌های دولتی تاحدودی برا این مشکل فایق آمده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a558b
دکمه بازگشت به بالا