گرفتاری دو گروه حرفه یی آدم ربا در هرات

در پی عملیات نیروهای امنیت ملی هرات، دو گروه حرفه‌ای آدم‌ربایی بازداشت و متلاشی شدند. مقام‌های محلی این ولایت می‌گویند که اعضای این دو گروه تبهکار ۱۱ نفر هستند و در چندین مورد آدم‌ربایی دست داشته‌اند.

عبدالصبور قانع، والی هرات، روز شنبه، دوازدهم سرطان، در یک نشست خبری گفت که یکی از این گروه‎ها یک عالم دین را از ولسوالی گذره هرات ربوده بودند و این فرد نیز در جریان عملیات نیروهای امنیت ملی رها شده است.

یکی از اعضای گروه آدم‌ربایی ادعا دارد که قصد داشت با پول دریافتی از ربودن عالم دین مدرسه بسازد. او افزود با ساختن مدرسه از پول آدم‌ربایی، برای فرد ربوده شده هم پاداش اخروی کسب می‌شود.

سیدمحمد موسوی‌نژاد، عالم دینی که از شهرک کوثر ولسوالی گذره هرات ربوده شده بود، می‌گوید که ۲۳ شبانه‌روز در قید رباینده‌گان بود و آنان برای آزادی او مبلغ ۵۰۰ هزار دالر امریکایی درخواست کرده بودند.

چهار تن از افراد بازداشت شده سرگروه‌های اختطاف‌گران هستند و در چندین واقعه آدم‌ربایی از جمله ربودن یک کودک و یک داکتر اعتراف کرده‌اند. مقام‌های محلی هرات اطمینان می‌دهند که تلاش برای رهایی سه فردی که در حال حاضر نزد آدم‌ربایان هستند جریان دارد و آنان به زودی رها خواهند شد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a644b
دکمه بازگشت به بالا