گفتگوی وزیران خارجه روسیه و پاکستان در مورد صلح افغانستان

خبرگزاری سریع، کابل: سرگئی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه با شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان دربارۀ صلح افغانستان گفت‌وگو کرده‌ است.

آقای قریشی امروز (چهارشنبه، هژدهم حمل) در برگۀ تویترش نوشته که این گفت‌وگوها پیش از چاشت امروز در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان صورت گرفته است. آقای قریشی می‌افزاید که افزون بر موضوع‌های مربوط به روابط دو جانبۀ پاکستان و روسیه، روند صلح افغانستان نیز بین او و همتای روسی‌اش مورد بحث قرار گرفته است.

وزیر خارجۀ پاکستان خاطرنشان می‌سازد که برقراری صلح و ثبات در افغانستان و منطقه از اهداف مشترک اسلام‌آباد و مسکو می‌باشد و هر دو کشور تلاش دارند آسیای مرکزی به ثبات دایمی دست یابند.

گفتنی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه دیروز به اسلام‌آباد سفر کرده است. وزارت خارجۀ روسیه روند صلح افغانستان را مهم‌ترین محوری توصیف می‌کند که میان آقای لاوروف و مقام‌های پاکستان مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که تا نُه روز دیگری یک نشست بزرگ بین‌المللی در مورد صلح افغانستان در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود. افزون بر مقام‌های ارشد دولت افغانستان و گروه طالبان، کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی نیز در این نشست اشتراک خواهند کرد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a201b
دکمه بازگشت به بالا