یک بنیاد خیریه در مراکز ۳۴ ولایت کشور مکاتب دخترانه و پسرانه اعمار می‌کند

مسوولان بنیاد خیریه محمد قیس ارغندیوال می‌گویند که در مراکز ۳۴ولایت کشور، مکاتب دخترانه و پسرانه را به شکل جداگانه با تمام ملحقات آن، اعمار می‌کنند.
خبرگزاری سریع: این بنیاد خیریه امروز شنبه(13جوزا) با حضور والیان برخی ولایات کشور در کابل رسمآ افتتاح شده و فعالیت خویش را آغاز کردند.
احمد خالد سیلمان خیل از اعضای رهبری بنیاد خیریه محمد قیس ارغندیوال گفت: این بنیاد در بخش‌های معارف، صحت و زراعت فعالیت امدادی خویش ادامه خواهد داد.
آقای سلیمان خیل افزود: که ما برنامه داریم تا در مراکز ۳۴ ولایت کشور یک باب مکتب دخترانه و یک باب مکتب پسرانه اعمار کنیم که هر مکتب گنجایش ۵۰۰ شاگرد را در یک زمان داشته باشند.
وی با بیان اینکه این مکاتب در هماهنگی با حکومت‌های محلی امارت اسلامی اعمار خواهد شد گفت: این مکاتب با تمام معیار‌های جهانی اعمار شده و در آن اطفال یتیم و بی‌بضاعت به شکل رایگان تحت تعلیم و تربیه قرار می‌گیرند.
به گفته سلیمان خیل در این مکاتب دورس دینی و عصری تدریس خواهد شد.
مسوولان این بنیاد می‌گویند که به منظور عرضه خدمات معیاری صحی، بیمارستان‌ها را در ولایات کشور نیز تحت پوشش امدادی خویش قرار خواهند داده و برای آنها تجهیزات معیاری را از کشور جرمنی آماده خواهد کرد.
حمایت از دهاقین کشور و توزیع تخم‌های اصلاح شده به منظور رشد محصولات زراعتی از دیگر برنامه‌های این بنیاد خیریه خوانده شده است.
این بنیاد در حالی به فعالیت آغاز کردند که به اساس معلومات برخی نهاد‌های امداد رسان علاوه بر دختران بالاتر از صنف ششم حدود ۱۰ میلیون طفل در افغانستان از نعمت تعلیم و تربیه محروم هستند و همچنین بیش از ۲۰ میلیون تن در افغانستان زیر خط فقر قرار دارند.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا