۹۰ کشته و ۳۹ زخمی طالبان در پنج ولایت

خبرگزاری سریع، کابل: وزارت دفاع می‌گوید که در نتیجۀ درگیری‌ها و عملیات نظامیان افغان در پنج ولایت ده‌ها جنگجوی طالبان کشته و زخمی شدند.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع روز چهارشنبه (چهار حمل) گفت که ۱۹ جنگجوی طالبان در نتیجۀ حملۀ قوای هوایی افغان در مربوطات ولسوالی‌های ارغنداب و پنجوایی قندهار از پا در آمدند و سه تن دیگر زخمی شدند.

همچنان آقای امان افزود که نظامیان افغان عملیات هوایی و زمینی را برضد جنگجویان طالبان در ولسوالی شیندند هرات، ولسوالی‌های میزان و شاجوی زابل، ولسوالی‌های خواجه سبزپوش و قیصار ولایت فاریاب و ولسوالی‌های چهاربولک، بلخ و دولت‌آباد ولایت بلخ راه اندازی کردند.

او افزود که در نتیجۀ این درگیری‌ها و عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، ۷۱ جنگجوی طالبان کشته و ۳۶ تن دیگر زخمی شدند. همچنان وزارت دفاع از انهدام وسایط، اسلحه و مهمات طالبان نیز در جریان این عملیات خبر داد.

او افزود: “متاسفانه طالبان برخلاف تعهداتی که به مردم افغانستان، جامعه جهانی و تعهداتی که در توافقنامه صلح با امریکا داشته اند، سطح خشونت‌ها را بلند نگهداشته، فعالیت‌ها و عملیات‌های تروریستی آنان علیه مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هنوز هم ادامه دارد.”

طالبان هنوز در این خصوص تبصره نکرده اند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a99b
دکمه بازگشت به بالا