آغاز روند توزیع پاسپورت برای بیماران در شفاخانه‌های دولتی

خبرگزاری سریع: غلام‌مصطفی ابراهیم‌خیل، معاون ریاست پاسپورت وزارت امور داخله امروز شنبه ۱۲ سنبله، در صحبت با رسانه‌‌ها گفت که به منظور ایجاد سهولت برای بیماران متقاضی پاسپورت‌، روند توزیع پاسپورت را در شفاخانه‌های دولتی آغاز کردیم.

روند توزیع پاسپورت برای بیماران از شفاخانه‌ ۳۰۰ بستر پولیس، با امضای چندین درخواست رسماً آغاز شد.

به گفته ابراهیم‌خیل، قبلاً با تایید ریاست قوانین وزارت صحت عامه و کمیسیون در وزارت امور داخله، برای بیماران پاسپورت توزیع می‌گردید که پروسه طولانی داشت، به همین منظور بعد از این در شفاخانه‌های دولتی برای بیمارانی که در داخل کشور تداوی نمی‌شوند، پاسپورت توزیع می‌گردد.

معاون ریاست پاسپورت همچنان در ادامه می‌افزاید که پس از این هیئتی از ریاست عمومی پاسپورت روزانه به شفاخانه‌های دولتی مراجعه کرده و با مشوره رئیس شفاخانه، برای بیمارانی که درمان آنها در داخل امکان ندارد و خواهان اخذ پاسپورت هستند، احکام اخذ پاسپورت می‌دهند.

معاون ریاست پاسپورت می‌گوید که ما در حال حاضر روزانه برای ۵۰۰ بیمار پاسپورت توزیع می‌کنیم و تلاش داریم که پروسه اخذ پاسپورت برای بیماران ساده‌تر شود.

این در حالی است که روزانه ۳ هزار متقاضی، پاسپورت دریافت می‌کنند و به گفته‌ مسئولان قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر، این روند به ۱۰ هزار در روز برسند.

مسئولان ریاست پاسپورت پیشتر در برنامه حسابدهی دولت به ملت گفته بودند که قرار است در آینده نزدیک، سه میلیون جلد پاسپورت جدید به کابل برسد و چهار مرکز توزیع پاسپورت در کابل فعال و همچنان سیستم ثبت نام آنلاین در ولایات آغاز می‌شود.

پس از فروپاشی حکومت پیشین، موج بزرگی از مهاجرت‌ها به خارج از کشور آغاز شد و بر همین دلیل روزانه هزاران تن برای اخذ پاسپورت به ریاست پاسپورت مراجعه می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا