آغاز کنفرانس ملی کار در کشور

وزارت کار و امور اجتماعی حکومت سرپرست از آغاز کنفرانس ملی کار در کابل خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ وزارت کار و امور اجتماعی حکومت سرپرست (ام‌روز سه‌شنبه، ۲ اسد سال روان) از آغاز کنفرانس ملی کار که با حضور تعداد زیاد از سران حکومت، به منظور بررسی عوامل بی‌کاری و ایجاد فرصت های شغلی در کشور برگزار می‌گردد خبر داده است‌.

در این کنفرانس ملا عبدالمنان عمری، وزیر کار و امور اجتماعی گفت، این وزارت با در نظرداشت نیازمندی‌های روز در قانون کار تعدیلات آورده است‌که با توشیح آن به نگرانی‌های موجود در کشور راه‌حل‌های قانونی و معقول پیدا می‌شود.

آقای عمری مبارزه با بی‌کاری را اولویت های حکومت سرپرست دانسته و افزود کرده که برای رفع این چالش پروژه های مختلف را، راندازه کرده است.

وی هم‌چنان خاطر نشان ساخته که در حال حاضر بیش از یک میلیون تن در اداره‌های حکومتی و خصوصی مصروف کار هستند.

ملا محمد حسن آخند، رئیس‌الوزرای حکونت سرپرست افغانستان هم‌چنان در پیامی که به کنفرانس ملی کار فرستاده، از سکتور خصوصی افغانستان خواسته است تا سرمایه‌گذاری های خود را در کشور گسترش دهند.

از سوی هم مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس‌الوزرا در این کنفرانس جنگ‌های دوامدار، اشغال، نبود نیروی کار معیاری، وجود اقتصاد مافیایی صادرات نامتوازن و عدم دست‌رسی تولیدات داخلی به مارکیت مناسب را از عوامل اصلی بی‌کاری موجود در کشور عنوان کرد است.

وی هم‌چنان خاطر نشان ساخته که امارت اسلامی توانست با تدبیر خوب با این بحران‌ مبارزه کند.

مولوی امیرخان متقی، وزیر امور خارجه حکومت سرپرست در این کنفرانس بیان داشت، جهان در قبال مبارزه علیه مواد مخدر در افغانستان نه تنها مسوولیت خود را ادا نکرده؛ بلکه بر سکتور بانکی و تسهیلات تاجران افغان محدودیت وضع کرده است.

از سوی هم ملا هدایت‌الله بدری، وزیر معادن و پترولیم کشور در این کنفرانس گفته است که در حال حاضر حدود ۴۰ هزار تن به صورت مستقیم و غیرمستقیم در معادن کشور مصروف کار هستند.

گفتنی است که داکتر ملا عبدالواسع خادم، رییس دفتر مقام عالی ریاست‌الوزرا، این کنفرانس را آغاز یک برنامه جامع عملی برای اشتغال‌زایی دوامدار در کشور عنوان کرده است .

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2038b

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا