آیت الله خامنه‌ای: اسرائیل هرگز بر حماس و حزب الله پیروز نخواهند شد

آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران در حالی امامت نماز جمعه امروز تهران را بر عهده گرفت که تحولات اخیر همچون ترور اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرداران سپاه ایران توسط اسرائیل امنیت خاورمیانه را اخلال کرده بود.

در پی آن، ایران خاک اسرائیل را موشک‌باران کرد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این کشور اعلان کرد که هدف ترور بعدی، آیت الله خامنه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن دهشت افگنی‌های اخیر اسرائیل در غزه، لبنان و سائر کشورها، اظهار داشت: دشمن پلید و زبون چون نمی‌تواند به تشکیلات محکم حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی یا دیگر سازمان‌های مقاومت صدمه بزند از طریق ترور و کشتار افراد غیرمسلح، خود را پیروز می‌داند.

وی در آغازین سخنان اظهار داشت مخاطب خطبه امروز همه دنیای اسلام است اما ملت عزیز لبنان و فلسطین، مخاطب ویژه هستند. ما همه مصیبت‌زده و عزادار شهادت سید عزیز هستیم. این فقدان بزرگی است و جدا ما را عزادار کرد. البته عزاداری ما به معنای افسردگی و پریشانی و ناامیدی نیست. از جنس عزاداری برای امام حسین است که انگیزه بخش و امیدآفرین است آیت الله خامنه‌یی با یاد آوری از رهبر حزب الله لبنان خاطر نشان کرد،  جسم سید حسن نصرالله از بین ما رفته است اما روح و راه او همچنان در میان ما هست و خواهد بود.

آیت الله خامنه‌ای تاکید کرد: ادای دین به لبنان مجروح وظیفه ما و وظیفه همه مسلمانان است. حزب الله و سید شهید با دفاع از ملت فلسطین و مسجد الاقصی و ضربه به رژیم غاصب در راه خدمت به همه جهان اسلام قدم برداشتند.

آقای خامنه‌ای با تاکید بر تداوم فشار علیه اسرائیل گفت: این واقعیت به ما نشان می‌دهد که هر ضربه‌ای که به این رژیم وارد شود، خدمت به کل منطقه است. خیال رژیم و امریکا خیالی واهی است و این شجره خبیثه ریشه‌کن می‌شود؛ چرا که بی‌ریشه و ناپایدار است. امروز باند جنایتکار صهیونیست به این نتیجه رسیده‌اند که هرگز بر حماس و حزب الله پیروز نخواهند شد.

آیت الله خامنه‌ای با یاد آوری از شهدای مبارز ایران ابراز داشت: ای اهل مقاومت و مبارزان شجاع؛ ای مردم صبور و قدرشناس؛ این شهادت‌ها و خون های بر زمین ریخته، نهضت شما را سست نمی‌کند و استوارتر می‌کند. در ایران اسلامی حدود سه ماه در تابستان سال 60، چندین شخصیت برجسته و ممتاز ما ترور شدند که یکی از آنها شخصیت بزرگی مثل سید محمد بهشتی و رجایی و باهنر رئیس جمهوری و نخست وزیر و آیت الله مدنی بودند. هر کدام از اینها ستون‌های انقلاب در سطح ملی و محلی به شمار می‌رفتند اما انقلاب را متوقف نکرد بلکه سرعت بخشید.

آقای خامنه‌ای ضمن ستایش از عملیات طوفان الاقصی و مبارزات مستمرانه و پیگیر حزب الله لبنان، آن را نشان از موفقیت جبهات مقاومت خواند و افزود: این یعنی مقاومت توانسته است رژیم صهیونی را 70 سال به عقب برگرداند. عامل عمده جنگ و ناامنی در منطقه وجود رژیم صهیونیستی و حضور دولت‌هایی است که ادعا می‌کنند دنبال صلح و آرامش در منطقه هستند.

آیت الله خامنه‌ای در پایان خاطر نشان کرد که مشکل اصلی منطقه حضور و دخالت بیگانگان است و دولت‌های منطقه می‌توانند صلح را در منطقه مستقر کنند.
این در حالیست که قتل عام در غزه و لبنان جریان دارد، ولی مدعیان حقوق بشر سکوت اختیار کرده و در عوض آن حمله ایران علیه اسرائیل را محکوم می‌کنند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2715b
دکمه بازگشت به بالا