اخطاریه امارت اسلامی به پاکستان: متجاوزین به افغانستان عواقب کار شان را باید بپذیرند، ما با کسی شوخی نداریم

وزارت دفاع حکومت سرپرست در واکنش به اظهارات اخیر خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان با انتشار اعلامیه‌ای گفت که رهبری پاکستان باید این اجازه را ندهد تا کسی در مورد موضوعات حساسیت برانگیز اظهارنظر کند.
خواجه آصف، وزیردفاع پاکستان در مصاحبه‌ی با بخش اردوی صدای آمریکا گفته است که اردوی کشور اش با راه‌اندازی عملیات «عزم استحکام» به پناهگاه‌های فرامرزی تحریک طالبان پاکستان به خاک افغانستان حمله خواهد کرد.
در همین ارتباط در بخش دیگری از اعلامیه وزارت دفاع حکومت سرپرست آمده است که این اظهارات به نفع هیچ کسی نخواهد بود، سخنان خواجه آصف، ناسنجیده و تلاش برای گل آلود کردن آب است.

وزارت دفاع حکومت سرپرست، در ادامه هشدار داده است که هرکس با هر بهانه‌ای به حریم ما تجاوز کند، مسئولیت عواقب آن به دوش او خواهد بود.

در همین حال سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی ا.ا.ا، در قطر نیز در واکنش به اظهارات وزارت دفاع پاکستان گفت: خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نشده و افغانستان در مسایل داخلی کشورها نیز دخالت نخواهد کرد.
رییس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در قطر افزود: نه به کسی ضرر می‌رسانیم و نه اجازه می‌دهیم به افغانستان آسیب برسد و نه در امور داخلی کسی دخالت می‌کنیم. این طرزالعمل ما است و هر ماجراجو پیش از این‌که درباره این سرزمین پرافتخار به چشم بد نگاه کند باید تاریخ متجاوزان گذشته را خوب مطالعه و عواقب آن را فکر کند.
همچنین، رحمت الله فیضان، معاون نمایندگی وزارت خارجه حکومت سرپرست در هرات نیز در واکنش به اظهارات خواجه آصف گفت هر کسی که در مورد بی ثباتی افغانستان فکر کند، کشورش بی ثبات خواهد شد و هر کسی که بخواهد امنیت ملی افغانستان را تهدید کند، امنیت او نیز تهدید خواهد شد.

وی افزود: ما با کسی شوخی نداریم
خواجه آصف، وزیردفاع پاکستان در مصاحبه اخیر با بخش اردوی صدای آمریکا گفته است که ارتش این کشور با راه‌اندازی عملیات «عزم استحکام» به پناهگاه‌های فرامرزی تحریک طالبان پاکستان حمله خواهد کرد.

وزیر دفاع پاکستان مدعی است که (تی تی پی) از افغانستان فعالیت می‌کند، با این حال پناهگاه‌هایی در داخل افغانستان نیز دارند.

این در حالیست که در زمان حکومت جمهوی در افغانستان، اردوی پاکستان بارها بر خاک افغانستان حملات موشکی انجام داده بود و همینطور دیوارهای مرزی را نیز به سمت خاک افغانستان آورده بود، اما واکنش‌های جدی مقامات قبلی افغانستان را در پی نداشت.

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا