اداره حفاظت محیط زیست در کابل فروشگاه گوشت پرنده‌ی «افغان مارت» را مسدود کرد

اداره ملی حفاظت محیط زیست کشور اعلام کرده است که بخش فروشگاه گوشت پرنده‌ی «افغان مارت» را در شهر کابل مسدود کرده است.

کار «افغان مارت» بیشتر روی فروش لوازم خانه و آشپزخانه و وسایل بهداشتی متمرکز است، اما اخیرا فروش گوشت پرندگان را نیز آغاز کرده بود.

در اعلامیه‌ی این اداره به نقل از محمدکاظم همایون، رییس محیط زیست کابل آمده است که این فروشگاه با راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی به‌منظور استفاده از گوشت پرنده، پرندگان زنده و گوشت پرندگان ذبح‌شده از نوع قره قوش، مرغابی و قشقل را از ولایت‌های کاپیسا و پروان جمع‌آوری و سپس به فروش می‌رساند.

به نقل از اعلامیه، ریاست حفاظت محیط زیست کابل در همکاری با فرماندهی پولیس این ولایت تعداد ۴۰۰ بال پرنده‌ی زنده و ۱۰۰۰ پرنده‌ی ذبح‌شده را از فروشگاه گوشت پرنده‌ی «افغان مارت» در ساحات جاده نادرپشتون و سرای شمالی شهر کابل جمع‌آوری کرده‌اند.

اداره ملی حفاظت محیط زیست افزوده است که پرنده‌های زنده در تپه‌های قرغه‌ی کابل به دامن طبیعت باز گردانده شده و پرندگان ذبح‌شده نیز به‌خاطر جلوگیری از آلودگی محیط زیست، در یک مکان مناسب دفن شده است.

به گفته‌ی این اداره، از فروشندگان گوشت پرنده تعهد کتبی گرفته شده تا بار دیگر دست به فروش گوشت پرندگان نزنند.

براساس حکم شماره ۶۴۰ ریاست‌‎جمهوری افغانستان، شکار «بی‌رحمانه‌»ی حیات‌وحش و پرندگان منع است.

در همین حال، رییس حفاظت محیط زیست کابل از ادارات محلی در ولایت‌های کاپیسا و پروان خواسته است تا جلو شکار «بی‌رحمانه»ی پروندگان در این دو ولایت را بگیرند.

از سوی هم، اداره ملی حفاظت محیط زیست گفته است که پس از این با افرادی که به فروش پرندگان اقدام کنند، براساس قانون برخورد جدی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا