ارتش ترکیه به مواضع شبه‌نظامیان کرد سوریه و عراق حمله کرد

وزارت دفاع ترکیه پس از حمله مسلحانه به شرکت صنایع هوایی و فضایی «توساش» در انقره که منجر به کشته شدن 5 نفر و دو مهاجم شد، در بیانیه‌ای گفت که 32 هدف متعلق به شبه‌نظامیان کرد در عراق و سوریه را مورد حمله قرار داده است.

به‌نوشته خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است که حملات هوایی ادامه خواهد داشت. پیش از این بیانیه نیز «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه در بیانیه‌ای گفته بود: «ما تروریست‌ها را تا نابودی آخرین عضو آن‌ها تعقیب خواهیم کرد و همه خواهند دید که پاسخ دردناکی به این حمله در انقره خواهیم داد».

اما در خصوص این حملات، منابع سوری به شبکه المیادین گفتند که پهپادهای ترکیه مواضع شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) و نیروهای سازمان «آسایش» در روستای «کراچوک» در شمال ولایت الحسکه را هدف قرار داده‌اند.

همچنین یک مقر ایست و بازرسی متعلق به شبه‌نظامیان «آسایش» در مرکز شهر «عین‌العرب» در شمال شرق حلب نیز هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

توپخانه ارتش ترکیه نیز به‌شدت روستاهای حومه شهر «منبج» در شمال شرق حلب را گلوله‌باران کرده است، در شهر قامشلی نیز یک مقر نظامی قسد در خیابان الخلیج این شهر مورد هدف حمله هوایی قرار گرفت، چندین مقر دیگر نیز در این شهر طی چندین حمله هوایی بمباران شد.

جنگنده‌های ارتش ترکیه همچنین یک مقر شبه‌نظامیان قسد را در روستای «عامودا» در الحسکه بمباران کردند.

اردوغان نیز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به این حمله تروریستی گفت: «حمله تروریستی به “توساش” که یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های صنایع دفاعی ترکیه است، حمله ناجوانمردانه‌ای به بقای کشور، صلح و ابتکارات دفاعی ماست که نمادی از استقلال کامل ترکیه هستند».

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2958b
دکمه بازگشت به بالا