از روز جهانی قدس در غرب کابل تجلیل شد

مجمع نهضت فکری افغانستان، از روز جهانی قدس، با حضور علما، فرهنگیان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم درغرب کابل، با عنوان “قدس محور جهان اسلام” تجلیل کرد.
در این مرایم که در مسجد قهرمان کربلا دایر شده بود، حجت الاسلام والمسلمین علی‌جان بصیر، استاد دانشگاه و رئیس کمیته علمای نهضت فکری افغانستان در رابطه با اهمیت تجلیل از روز جهانی قدس و وحدت و همدیگر پذیری مسلمانان صحبت کرد.
آقای بصیر، تجلیل از روزجهانی قدس را مشتی محکم بر دهان استکبار خواند و گفت : برگزاری چنین برنامه هایی می تواند مشت محکم بر دهان استکبار و اشغالگران دنیا باشد، تا نتوانند بر ممالک اسلامی سیطره پیدا کنند.
او افزود: پیام تجلیل از قدس، در حقیقت اقتدار، شکوه و جلال جهان اسلام را به نمایش میگذارد.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالناصر یعقوبی، رئیس بنیاد سبز علما و متنفذین افغانستان
سخنران دیگر این برنامه بود که در رابطه با اهمیت تجلیل از روز جهانی قدس صحبت کرد.
آقای یعقوبی در رابطه به برگزاری محافل تجلیل از روز جهانی قدس گفت: این سنت حسنه و نیکو که
توسط مرد مجاهد، خداجو، سیاستگر ورزیده و رهبر خردمند حضرت امام خمنیی رحمت‌الله علیه بنیان‌ گذاشته شد، در واقع بنیانگذاری اسلام یکپارچه و متحد بدور از تعلقات مذهبی، قومی، سمتی و زبانی در مقابل استکبار جهانی بود.
او گفت در این روز تمام ملت های مسلمان دنیا به‌دور از تعلقات مذهبی، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که سالهای متمادی در مقابل صهیونیستهای خون آشام ایستادگی کرده اند صدا بلند میکنند.
حجت الاسلام یعقوبی، در بخش دیگر از سخنانش در رابطه به وحدت شیعه و سنی اشاره کرده و گفت: پیام قدس زمانی محقق میشود که شیعه و سنی به‌دور از تعلقات مذهبی و براساس احترام متقابل
در کنار هم قرار بگیرند.
وی همچنین افزود همانطور که حضرت امام خمینی لقب شیطان بزرگ را بر امریکاییها گذاشته بود بجا و دقیق بود؛ زیرا مکر و حیله‌ای که استکبار جهانی و صهیونیستها انجام میدهند، ابلیس توان آن را ندارد.
این برنامه توسط دعائیه حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی، امام مسجد جامع قهرمان کربلا
به پایان رسید.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا