اعدام ۳۰ مقام دولتی در کوریای‌شمالی به علت عدم موفقیت در جلوگیری از سیلاب

رهبر کوریای‌شمالی دستور اعدام ۲۰ تا ۳۰ مقام دولتی را به دلیل‌عدم موفقیت آن‌ها در جلوگیری از سیلاب فاجعه‌بار و رانش زمین که در ابتدای تابستان منجر به کشته شدن ۴۰۰۰ نفر و آواره شدن ده‌ها هزار نفر شد، صادر کرد.

شبکه ۳۰ تی‌وی چوسان ۳۰ اعلام کرد: «کیم جونگ اون» رهبر ۴۲ساله کوریای‌شمالی پس از طغیان رودخانه «یالو» در مرز با چین در یکی از روزهای جولای گذشته طی جلسه اضطراری که در قطار ویژه برگزار کرد، والی ولایت فاجعه‌زده چاگانگ را به همراه رئیس پولیس و دبیر حزب «کانگ بونگ هون» و وزیر امنیت عمومی برکنار کرد.

این شبکه تلویزیونی به نقل از یک «منبع دولتی ناشناس» گفت: اعدام‌ها اواخر ماه گذشته انجام شد و شواهدی از دبیر حزب ولایت چاگانگ هم جمع‌آوری شده که شاید او هم اعدام شود.

در جولای گذشته، کیم جونگ اون خسارات سیل را بررسی و با مردم مناطق آسیب‌دیده صحبت کرد. طبق اعلام روزنامه جاپانی «Nikkei Asia» به نقل از یک مقام دولتی، کیم جونگ گفت: مجازات سختی در انتظار افرادی است که باعث خسارات غیرقابل قبول شدند.

این روزنامه جاپانی نوشت: سیل ویرانگر رودخانه یالو و همچنین رانش زمین در امتداد مرز چین و کوریای‌شمالی منجر به زیر آب رفتن بیش از ۴۰۰۰ ساختمان و ۳۰۰۰ هکتار زمین زراعتی به ویژه در شهر Sinuiju و Uiju در ولایت پیونگان شمالی شد.

در حالی که هویت همه مقامات اعدام شده تأیید نشده است، یک مقام دولتی به این روزنامه گفت: کانگ بونگ هون جز ۳۰ مقام ارشد حزب و معاون سابق اداره صنایع مهمات جنگی به همراه کیم جونگ اون در بازرسی از استان چاگانگ دیده شده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2473b
دکمه بازگشت به بالا