افتتاح «کتابخانه زن» از سوی زنان معترض در کابل

جنبش خودجوش زنان معترض افغانستان امروز چهارشنبه دوم سنبله، کتابخانه‌ای را با نام کتابخانه زن در کابل افتتاح کردند.

خبرگزاری سریع: اعضای جنبش خودجوش زنان معترض افغانستان، هدف از ایجاد این کتابخانه را ترویج فرهنگ کتابخوانی، بلند بردن آگاهی و سواد زنان و دختران کشور عنوان کردند.

ژولیا پارسی، موسس این کتابخانه گفت که این کتابخانه با کمک تعدادی از شاعران، نویسنده‌گان، اعضای زنان معترض و بنیاد کرستال بیات ایجاد شده است.

وی در ادامه از مسدود ماندن مکتب‌های دخترانه در افغانستان شکایت کرده و از جامعه جهانی خواست تا زنان افغانستان را فراموش نکنند.

لیلا بسیم،  یکی دیگر از موسسین این کتابخانه، ایجاد چنین کتابخانه‌های را یک خدمت کوچک در رفع مشکلات تحصیلی زنان کشور دانست و افزود که در 20 سال گذشته زنان افغانستان به شکوفایی رسیده‌اند، اما در یک سال گذشته تنها قشر متضرر در افغانستان بوده‌اند.

حسینا سروری، یکی از اشتراک‌کنندگان برنامه افتتاح این کتابخانه می‌گوید: “ما زنان خواستار حق مشروع انسانی و اسلامی خود در جامعه هستیم و امیدواریم که زنان هم بتوانند مانند مردان از حق تحصیل و کار برخوردار باشد.”

این در حالیست که با روی کار آمدن حکومت امارت اسلامی در افغانستان، دروازه های مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم به روی دانش‌آموزان مسدود می‌باشد.

دکمه بازگشت به بالا