افغانستان انترنشنل؛ نفاق و تحریف از زاویه مراسم مذهبی

عملکرد غیر حرفوی انترنشنل؛ رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات از بدعت سیاسی نام برد نه بدعت محرم/ او بر امنیت ماه محرم ، تقریب، اخوت و ضایع نشدن جان هموطنان تاکید کرد

خبرگزاری سریع، کابل: ویدئویی که صبح امروز از جلسه امنیتی_فرهنگی ماه محرم در هرات توسط افغانستان انترنشنل به نشر رسید یک گزارش غیر مسلکی و مبتنی بر زاویه نفاق افگنی میان مردم افغانستان بود.
افغانستان انترنشنل در تیتر خبر نبشته است « یک مقام طالبان مراسم عاشورا را ‘بدعت سیاسی و خارجی’ خواند» در حالیکه ویدیوی این جلسه که توسط خبرگزاری باختر به نشر رسیده است، بیشتر از ده دقیقه صحبت احمد الله متقی رییس اطلاعات و فرهنگ هرات در آن نهفته است که با علمای اهل تشیع در مورد امنیت ماه محرم و همکاری متقابل مردم با نهادهای امنیتی جهت تامین امنیت بهتر صحبت شده است.
در این ویدیو ۹۹٪ صحبت‌ها بر تامین امنیت بهتر،دفع دسیسه‌های خارجی برعلیه وحدت ملی افغان‌ها، شکست خارجی‌ها در میدان نبرد و ضایع نشدن جان شهروندان تاکید شده است.
در بخشی از این ویدیو که حدودا از دقیقه‌ی دوم به آن طرف است آقای متقی گفته است که ما و شما همه شیوخ هستیم باید فکرکنیم که این مراسم چگونه باید به سر یرده شود و مطابق کتاب الله و سنت رسول الله مراسم را جور کنیم، وی در ادامه می افزاید که « از این بدعت‌ها که حالا جور شده و در کتاب و سنت وجود ندارد از او پرهیز کنیم و اینکه اصل مراسم چیست و بدعت چیست در او باره باید نه بگوییم چرا که همه شما علما هستید و از ما بهتر میفهمید و همه مراسم به شما معلوم استه و باز مسئولیت حکومت این است که امنیت اش را بگیرد در هرجای افغانستان باشه».
وی در ادامه میگوید که جلسه را به این خاطر ترتیب دادیم که مراسم عاشورا با امنیت سپری شود و اگر خدا نخواسته در این مراسم یک قتل بیایه و یک وطندار ما ضایع شود آیا جبران کرده میتوانیم؟
پیش از این نیز مقامات طالبان از تهدیدات داعش «خوارج» در عاشورا ابراز نگرانی کرده بودند و ضمن اعلام آمادگی‌ نهادهای امنیتی، از مردم نیز خواسته بودند که جهت برقراری امنیت با حکومت همکاری کنند.
مراسم عاشورا در دو سال گذشته با امنیت بهتر سپری گردید و بخاطر اینکه عاملین ضد امنیت نتوانند از راه دور به انفجار موفق شوند در روز عاشورا سیگنال های وسایل ارتباط جمعی همچون تلفن نیز قطع گردیده بود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a1968b

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا