امارت اسلامی تا هنوز به خواست‌های جامعه‌ تشیع پاسخ نداده است

کنفرانس خبری در پیوند به دومین سالیاد شهادت قاسم سلیمانی، امروز سه شنبه ۱۴ جدی در دفتر مرکزی فعالیت های فرهنگی تبیان در کابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ سید حسین عالمی بلخی، عضو شورای علمای شیعه افغانستان می‌گوید که طالبان تا هنوز به خواست‌های جامعه تشیع افغانستان پاسخ مثبت نداده و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند زمینه ساز رقم زدن تاریخ بدست خارجی‌ها خواهد شد.
آقای بلخی:” مردم افغانستان باید در این برهه حساس تاریخ، دست بدست هم بدهند”.
آقای بلخی با اشاره بر گفته‌های زلمی خلیل‌زاد مبنی بر اینکه کار امریکا در افغانستان تمام نشده است گفت:” امریکا عزم را برای ورق زدن صفحه دیگر تاریخ افغانستان جزم کرده است، اما همه افغان‌ها مسوولیت داریم که نگذاریم تا بازهم صفحه تاریخ ما بدست دیگران ورق بخورد.
بلخی افزود: با آنکه شورای علمای شیعه افغانستان و دیگر نهاد‌های مربوط به شیعیان، حمایت شان را از امارت اسلامی اعلام کرده اند اما تا هنوز هیچ پاسخ مثبت در رابطه به خواست‌های مشروع خویش از سوی طالبان دریافت نکرده اند.
وی ادامه داد: اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند و طالبان به خواست‌های برحق مردم افغانستان پاسخ ندهند زمینه برای ورق زدن تاریخ بدست خارجی‌ها مهیا خواهد شد”.
این عضو شورای علمای شیعه حمایت جامعه تشیع افغانستان را به هدف همکاری با امارت اسلامی می‌داند و می‌گوید که این حمایت برای امتیاز طلبی نه بلکه برای جلوگیری از رقم خوردن تاریخ افعانستان بدست دیگران و حل بحران اقتصادی این کشور است.
آقای بلخی در ارتباط به شهادت قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران گفت: مبارزه با امریکا از نظر سیاسی، نظامی و استخباراتی کار ساده نیست اما سلیمانی با الهام گرفتن از آیات قرآنی مبنی بر اینکه “قدرت خدا فوق‌ قدرت‌ها است” و با شناخت دشمن قدرتمند خود برای نجات امت اسلامی مبارزه کرد و در این راه جان داد.
قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران به تاریخ 13 جدی سال 1398 ه همراه با ابومهدی مهندس، معاون فرمانده الحشد الشعبی عراق در یک حمله هواپیمایی نظامی امریکا در میدان هوایی بغداد عراق به شهادت رسید.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا