امام خمینی(ره) همیشه حامی مظلومان بود

شماری از فعالان سیاسی و فرهنگی در همایشی در مزار شریف از چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران تجلیل کردند. آنان در این همایش همچنین به جنبه‌های مختلف شخصیت امام خمینی(ره) پرداختند و تاکید کردند که ایشان حامی مظلومان و محرومان جهان بود.

شماری از اساتید، آگاهان فرهنگی، دانشجویان و دانش آموزان با همکاری کتابخانه فردوسی در مزار شریف، روز جمعه (۲۲ دلو) از چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) تجلیل کردند.

به گفته شرکت کنندگان و سخنرانان، امام خمینی(ره) در زمان حیاتش همیشه دست حمایت بر سر مظلومین و محرومین جهان می کشید و نباید اعمال و رفتاری صورت بگیرد که انقلاب اسلامی به انقلابی ملی تبدیل شود و باید این انقلاب مقتدر، مستحکم و فراگیر تا آخر دنیا پا برجا باقی بماند.

مهدی اسکندریان؛ معاون کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف با حضور در این مراسم گفت: وابستگی حکومت شاهی ایران به غرب، فساد و بی توجهی به معانی اسلام از عمده ترین دلایل انقلاب اسلامی محسوب می شود و عمده ترین دلایل موفقیت یا پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری امام خمینی (ره) و وحدت کلمه میان مردم ایران بود.

وی افزود حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی مهمتر از خود انقلاب می باشد و حفاظت از آرمان و اهداف این انقلاب وظیفه ما مسلمانان است و شاهد هستیم که بسیاری از مسلمانان، آزادی خواهان و مظلومین سرتاسر جهان حرکت هایی را برای ظلم ستیزی و عدالت خواهی روی دست گرفته و انجام داده اند.

اسکندریان با بیان اینکه انقلاب اسلامی و حرکت های بعد از آن سبب شد تا استکبار جهانی قدرت دین اسلام را احساس کند، گفت: استکبار در مقابل قدرت اسلام سر تعظیم فرود آورده است؛ اما دشمنی استکبار تمامی ندارد و همه روزه دسیسه ها و طرح های جدیدی را برای ضربه زدن به مسلمین و اسلام امتحان کرده و انجام می دهند.

آقای اسکندریان افزود که طبق فرموده امام خمینی(ره) اسلام مرز ندارد و بدانیم که دشمنان تلاش دارند تا وحدت مسلمین را برهم بزنند تا بتوانند به نیت های شوم خود برسند و طبق دستورات اسلام همه وظیفه داریم که برای تحکیم وحدت مسلمانان تلاش کنیم.

معاون کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف گفت: سیاسیت ایران همیشه با مردم افغانستان دوستانه و برادرانه بوده است اما اخیرا دشمنان با استفاده از افراد مقرض و نادان در شبکه های مجازی میان دو ملت تفرقه اندازی می کند و ما باید هوشیار باشیم و نباید ابزار دست دشمنان قرار بگیریم.

شایان ذکر است که مردم مسلمان افغانستان همه ساله با مراسم مختلف از دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) تجلیل به عمل می آورند.

 

دکمه بازگشت به بالا