امتحان بیش از ۲۰۰ تن محتسبین وزارت امر به معروف و نهی از منکر اخذ شد

مسوولان اداره ملی امتحانات، حکومت سرپرست از ۲۵۶ تن داوطلب برای بسته‌های محتسبین وزارت امر به معروف،نهی از منکر و سمع شکایات در ولایت کابل امتحان اخذ کردند.


به گزارش خبرگزاری سریع؛ مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست اداره ملی امتحانات امروز سه شنبه(9جوزا) هنگام اخذ امتحان داوطلبان محتسبین در کابل گفت: سهولت و شفافیت کامیل در روند امتحانات بوجود آمده و کسانیکه بلندترین نمره را در امتحان اخذ کنند کامیاب اعلام خواهند شد.
او تاکید کرد که در امتحانات تقلب کاری نشده و حق را به حقدار می‌رساند.
در همین حال مولوی محمد فقیر محمدی معین پلان، پالیسی و سمیع شکایات وزارت امر به معروف ونهی از منکر، خطاب به محتسبین گفت: رفتار شما با مردم نمایان‌گر چهره واقعی امارت اسلامی است شما باید صورت و سیرت خویش را اصلاح کرده با مردم رفتار نیک اسلامی داشته باشید.
او افزود”: آبادی و تخریب نظام کنونی بستگی به رفتار شما دارند اگر رفتار نیک اسلامی داشته باشید مردم جذب نظام اسلامی می‌شوند و اگر رفتار زشت داشته باشید مردم از نظام فاصله گرفته و نفرت پیدا می‌کنند”.
عاکف مهاجر سخنگوی وزارت امر به معروف، نهی از منکر و سمع شکایات گفت: در امتحان امروز ۲۵۶ تن شرکت کرده که از این میان ۲۰۰ تن که نمره بالاتر از ۶۰ درصد را بدست بياورند، کامیاب اعلام می‌شوند.


او گفت:کسانیکه در این امتحان از سوی اداره ملی امتحانات کامیاب اعلام شدند در وزارت نیز از آنها امتحان تقرری اخذ می‌شوند و همچنین چگونگی رفتار نیک با مردم نیز با آنها آموزش داده خواهند شد.
سخنگوی وزارت امر به معروف،نهی از منکر و سمع شکایات حکومت سرپرست گفت: ما در سراسر افغانستان ۶ هزار محتسب را جذب می‌کنیم تا در راستای اصلاح امور جامعه کار کنند.
به گفته مهاجر محتسب که با مردم رفتار خلاف شریعت اسلامی داشته باشند از وظیفه برکنار می‌شوند و هیچ محتسب حق ندارد با مردم از طریق خشونت رفتار کند.
این درحالی است که برخی مردم از رفتار زشت محتسبین شکایت دارند اما مسوولین وزارت امر به معروف، نهی از منکر و سمع شکایات تاکید می‌کنند که هیچ محتسب حق رفتار خلاف شریعت با مردم را ندارند.

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا