امنیت عاشورا، در هماهنگی کامل حکومت و مردم

خبرگزاری سریع، کابل: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام (سالیاد شهادت حسین بن علی «ع») تدابیر جدی امنیتی در سطح شهر کابل و مساجد و تکایا روی دست گرفته شده است.
وزارت امور داخله حکومت سرپرست، در اعلامیه‌ی که روز دوشنبه ۱۸ سرطان صادر کرده مردم را از تامین امنیت ماه محرم اطمینان داده است. این وزارت در اعلامیه اش نگاشته است « پولیس امن عامه وزارت امورداخله تدابیر ویژه امنیتی را بخاطر ماه محرم و ایام عاشورا در کابل و ولایات اتخاذ نموده است».
بیانیه وزارت داخله، پولیس نظم عامه را متعهد به تامین امنیت شهروندان دانسته و از مردم خواسته است که با پولیس همکار باشند در متن این بیانیه آمده است: « این نیروها به تمام هموطنان به ویژه مردم شریف کابل تعهد میسپارد که نیروهای امنیتی شب روز در خدمت آنها قرار دارند.
پولیس امن عامه تامین امنیت ومحافظت از مردم و کشور را یک افتخار بزرگ پنداشته و از تمام مردم افغانستان می خواهد تا در جهت امنیت بهتر با نیروهای امنیتی خویش همکار باشند»
پیش از این نیز ملا امین الله عبید قوماندان امنیه کابل در دیدار با علمای اهل تشیع، آنان را از تامین امنیت کامل ماه محرم اطمینان داده بود آقای عبید در این دیدار گفته بود « برای تامین امنیت برگزاری مراسم دهه محرم و عاشورا آمادگی کامل داریم»
با وجود تهدیدات ضد امنیتی داعش، طی سه سال حاکمیت ا.ا.ا، امنیت مراسم ماه محرم به خوبی تامین گردیده و شهروندان در فضای امنیت کامل توانسته اند که مراسم عاشورا را پر شورتر از هر زمان دیگر برگزار کنند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a1952b
دکمه بازگشت به بالا