امیرخان متقی با همتای روس خود غم‌شریکی کرد

خبرگزاری سریع: امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه کشور شام امروز دوشنبه ۱۴ سنبله، در گفتگویی تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روس خود، مراتب تسلیت خود را به خاطر انفجار امروز در نزدیکی سفارت روسیه در کابل ابراز نمود و از تحقیقات همه‌جانبه در این زمینه به وی اطمینان داد.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه کشور با نشر توییتی می‌گوید که در این گفتگوی تلفنی، متقی گفته است: “دو طرف نباید اجازه دهند که چنین اعمال منفی دشمن روی روابط نزدیک و مثبت دو کشور تاثیر منفی گذارد.”

سرگئی لاوروف نیز مراتب غم‌شریکی خود را برای قربانیان افغان این حادثه به جانب افغانستان ابراز نمود و از این ارتباط تلفنی تشکری کرده است.

وزیر خارجه روسیه این رویداد را کار سازمان‌های جنایتکار بین‌المللی خواند و روی مبارزه علیه آنها تاکید نمود.

در اخیر این گفتگو، امیرخان متقی به همتای روسی خود اطمینان داد که نیروهای امنیتی افغانستان به امنیت سفارت روسیه توجه ویژه خواهند کرد.

سخنگوی وزارت خارجه کشور در توییتی دیگر ضمن محکوم کردن انفجار امروز، می‌گوید که نهادهای امنیتی کشور تحقیقات همه‌جانبه را در رابطه با این حمله آغاز کرده‌اند و اقدامات جدی‌تری برای امنیت سفارت انجام خواهند داد ‏تا چنین تهدیدات احتمالی مانع کار سفارت نشود.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل نیز با نشر توییتی می‌گوید که در نتیجه انفجار امروز در مقابل سفارت روسیه، شش تن به شمول دو دیپلمات روس کشته شده‌ و تعداد نیز زخمی شده‌اند.

حوالی ساعت ۱۱ صبح امروز، انفجار در مقابل سفارت روسیه در کابل به وقوع پیوست. وزارت خارجه روسیه با تایید این انفجار، کشته شدن دو کارمند خود را تایید می‌کند.

انفجار در کابل؛ سه تن به شمول دو دیپلمات روس کشته شدند

تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت انفجار امروز را به عهده نگرفته‌اند. پیش از این، مسئولیت اینگونه حملات را شاخه خراسان داعش را به عهده می‌گرفت.

دکمه بازگشت به بالا