انگلیس خواهان آتش بس در غزه شده است

به نقل از آناتولی، کی‌یر استارمر، نخست وزیر انگلیس، روز (دوشنبه 1 اسد، 1403) با تأکید بر نیاز فوری به ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین، خواستار آتش بس فوری در غزه شد.

وی اظهار داشت: من با رهبران اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین صحبت کرده‌ام. من کاملاً از حق اسرائیل برای امنیت و نیاز مبرم به بازگشت گروگان‌ها حمایت می‌کنم. با این حال زنان و کودکان، همچنان با مرگ، بیماری و آوارگی روبه‌رو هستند.

استارمر بر سیاست انگلیس برای پیگیری آتش بس به عنوان تنها راه حل مناسب برای این بحران تاکید کرد.

وی گفت: «این وضعیت نمی‌تواند ادامه یابد. ما به آتش‌بس فوری نیاز داریم. گروگان‌ها باید آزاد شوند و کمک‌های بشردوستانه ادامه یابد.»

نخست وزیر انگلیس خبر از سرگیری کمک‌های مالی این کشور به آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) را اعلام کرد و گفت این تصمیم از اولین اقدامات دیپلماتیک حزب کارگر است.

استارمر به رای دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) در غیرقانون اعلام کردن شهرک‌های یهودی‌نشین اشاره کرد و خواستار برقراری راه حل دو کشوری شد.

دیوان بین المللی دادگستری هفته گذشته اعلام کرد که رژیم اسرائیل باید شهرک سازی در کرانه باختری و قدس شرقی اشغالی را متوقف کند و به اشغال غیرقانونی خود در این مناطق و نوار غزه پایان دهد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2034b

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا