باراک اوباما برنده جایزه «امی» شد

خبرگزاری سریع: باراک اوباما، رئیس جمهور سابق امریکا برای روایتگری در یک سریال مستند در شبکه نتفلیکس، برنده جایزه‌ امی (Emmy Award) شد.

اوباما با این «جایزه امی» و دو «جایزه جشنواره گرمی» در راه تبدیل شدن به یک «اگوت» که مخصوص افرادی است که موفق شده‌اند جوایز امی، گرمی، اسکار و تونی را دریافت کنند، قرار دارد. رئیس جمهور سابق امریکا در سال ۲۰۰۹ نیز برنده جایزه صلح نوبل شد.

جایزه امی، یک جایزه امریکایی برای تولیدات تلویزیونی است که به عنوان معادل اسکار برای تولیدات تلویزیونی به شمار می‌رود. سابقه جایزه امی به سال ۱۹۴۹ میلادی باز می‌گردد، اما به تدریج جوایز آن متنوع شده است. مثلاً جایزه مربوط به برنامه‌های روزانه، نخستین بار در سال ۱۹۷۲، اعطا شد و از سال ۱۹۷۴، به طور مستقل برگزار می‌شود.

سریال «پارک‌های ملی بزرگ ما»، مستندی پنج قسمتی درباره بزرگترین زیستگاه‌های حیوانات در سراسر جهان است که اوباما در بخشی از آن، نقش راوی را ایفا کرده است.

رئیس جمهور رنگین‌پوست امریکا، برای روایت قسمتی از این سریال با عنوان «دنیایی از شگفتی» که به بررسی سواحل افریقا، جزایر جاپان و دیواره مرجانی بزرگ استرالیا پرداخته است، مورد تقدیر قرار گرفت.

پیش از اوباما؛ دوایت آیزنهاور، رئیس جمهور دیگر امریکا هم جایزه امی را در سال ۱۹۵۶ دریافت کرده بود، اما جایزه او افتخاری است.

مراسم اهدای جوایز امی که یک جایزه امریکایی برای تولیدات تلویزیونی است، روز ۱۳ سپتمبر برگزار می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا