بازداشت ۹ تبعه افغان به دلیل سند «پزشکی» جعلی در پاکستان

جیونیوز، رسانه‌ی پاکستانی در گزارشی نوشت که در سه روز گذشته، ۹ افغان در میدان هوایی بین‌المللی علی جناح کراچی دستگیر شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری سریع، این افراد با مدارک پزشکی «میدیکل» دست داشته شان که به بهانه معالجه و طبابت وارد پاکستان شده بودند و از آنجا قصد سفر به کشورهای امریکا و آلمان را داشتند، اسناد «میدیکل» شان جعلی تشخیص گردیده و بازداشت شده اند.
بر اساس گزارش جیونیوز، افراد بازداشت شده تحت تعقیب اداره مبارزه با قاچاق کالای این کشور بود و پس از تشخیص جعلی بودن اسناد «میدیکل» توسط این اداره بازداشت شدند.
در همین حال، مقامات پاکستان می‌گویند که برخی از اتباع خارجی به بهانه درمان وارد پاکستان می‌شوند و در اسلام آباد به سفارتخانه‌های امریکا و جاپان درخواست ویزا می‌دهند.
پس از محدود شدن ویزای پاکستان برای افغان‌ها، بسیاری از شهروندان افغان با مبالغ هنگفت بالغ بر هزار دالر ویزای میدیکل پاکستان را گرفته و به این کشور مسافرت می‌کنند.
گفتنی است که به دلایل ویزای محدود پاکستان برای افغان‌ها، هم اکنون بسیاری از شهروندان افغان در این کشور با ویزای میدیکل حضور دارند.
برخی از شهروندان افغان مقیم پاکستان می‌گویند اگر مشکل محدودیت ویزای پاکستان حل نشود، آنان نیز به سرنوشت افغان‌های دستگیر شده مواجه خواهند شد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2583b
دکمه بازگشت به بالا