بازگشت بیش از سه هزار و پنج‌صد افغان از پاکستان و ایران

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنند‌ه‌گان، از برگشت بیش از سه هزار و پنج‌صد مهاجر افغان از پاکستان و ایران به‌گونه‌ی اجباری و داوطلب خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری سریع، دفتر مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان حکومت سرپرست، ام‌روز با نشر این خبر نگاشته است که دو هزار و ۸۰۹ مهاجر مقیم ایران، دی‌روز از مرز اسلام‌قلعه‌ی هرات به وطن عودت کردند.

بر اساس معلومات آمر سرحدی اسلام قلعه، از میان افراد مذکور که شامل خانواده‌ها و مجردان بودند، ۵۷۶ نفر ایشان نیازمند شناسایی و غرض دریافت کمک به دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی و مواد غذایی وغیر‌غذایی را دریافت کردند.

از سویی هم، ۲۴ کودک بی‌سرپرست به موسسه‌ی اطفال پس از جنگ، جهت شناسایی خانواده‌های‌شان معرفی شدند و برای ۱۵۱ خانواده مبلغ ۱۰هزار افغانی، برای ۳۴۴ تن یک عدد سیمکارت به‌طور رایگان از جانب کمیته‌های موظف در سرحد توزیع شده است و تعداد ۲۱۸ تن از خدمات صحی بهره‌مند شده‌اند.

۷۴۸ مهاجر افغان دی‌روز از گذرگاه تورخم و سپین‌بولدک به‌کشور برگشت کرده‌اند.

به اساس معلومات آمریت سرحدی تورخم ننگرهار، ۸۷ خانواده که شامل ۴۶۸ تن بودند، به‌طور جبری از پاکستان برگشت کردند و بعد از ثبت در اداره‌ی امور مهاجران، جهت کمک به دفتر‌های کمیشنری عالی ملل متحد و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

همچنان به اساس معلومات آمریت سرحدی سپین بولدک ولایت قندهار، ۵۱ خانواده شامل ۲۸۰ تن از مرز یاد شده برگشت و پس از ثبت در آن آمریت جهت کمک به دفتر‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت، معرفی شده‌اند.

براساس این خبرنامه، ۲۴ تن از طلاب مدرسه‌ی دینی زیر سن ۱۸ سال از محبس شهر کراچی کشور پاکستان، از قید آزاد و برگشت کردند.

به اساس معلومات آمریت سرحدی تورخم ولایت ننگرهار، طلاب یادشده به‌دلیل نداشتن اسناد قانونی دربند بوده‌اند که پس از رهایی از طریق تورخم به وطن عودت کردند و بعد از ثبت در آن آمریت غرض کمک به موسسه‌ی افغانستان سربلند معرفی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا