برنامه حسابدهی دولت به ملت؛ وزارت فواید عامه: 1831 کیلومتر جاده طی یک سال در کشور ترمیم و بازسازی شده است

خبرگزاری سریع: مسئولان وزارت فواید عامه امروز شنبه ۱۲ سنبله، در برنامه حسابدهی دولت به ملت می‌گویند که در مجموع طی یک سال گذشته، ۱۸۳۱ کیلومتر جاده، ۱۰۰۰ متر پل و ۱۱۴۷ متر دیوار استنادی، ترمیم و بازسازی شده و کار سروی و دیزاین ۱۸۴ پلچک جدید، ۵۳۸ پلچک تخریب شده، ۲۳ پل و ۶۱۰ متر دیوار استنادی تکمیل گردیده است.

مولوی عبدالکریم فاتح، معین تخنیکی وزارت فواید عامه در این نشست گفته است که در یک سال اخیر، کار میلینک‌کاری شاهراه کابل–قندهار به طول ۶۵ کیلومتر و ارزش بیش از ۶۹ میلیون افغانی، ترمیم ۳۰ کیلومتر جاده کابل–میدان‌شهر به ارزش ۴۸ میلیون افغانی و ترمیم پنج پل به طول ۱۵۵ متر به ارزش ۱۵ میلیون افغانی تکمیل شده است.

فاتح همچنان در ادامه می‌افزاید که آمادگی‌های لازم برای ترمیم اساسی ۳۰ کیلومتر شاهراه سالنگ گرفته شده است.

حمیدالله مصباح، سخنگوی وزارت فواید عامه نیز در این نشست صحبت کرده و گفت که به منظور کنترل وسایط باربری تناژ بلند، ۳۲ پایه ترازو در ۱۷ ولایت نصب و فعال گردیده و به زودی ۲۱ پایه ترازوی دیگر نیز نصب و فعال خواهد شد.

معین تخنیکی وزارت فواید عامه در قسمت دیگری از صحبت‌های خود گفت: “در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌های موسمی در کشور، حدود ۲۹ کیلومتر جاده، ۲۰۱ متر پل، ۶۹ پلچک، ۱۵۹۵ معبر و ۸۷۵۸ متر دیوار استنادی تخریب گردیده است.”

دکمه بازگشت به بالا