بزرگداشت از روز جهانی معلم در مکاتب آنلاین

با بسته شدن درب مکاتب بالاتر از صنف ششم برای دختران، فضا برای مکاتب آنلاین با شعار “هر خانه یک مکتب” ایجاد شد و از روز جهانی معلم در آن تجلیل گردید.

خبرگزاری سریع: از روز جهانی معلم در مکاتب آنلاین با جلسات شاگردان و سخنرانی استادان با ارائه معلومات، مطالب، اشعار به زبان های ملی و بین المللی و اهدای تقدیرنامه ها و برنامه های متنوع با حضور ده ها شاگرد و معلم بزرگداشت شد.

ظاهره شیرزی“مدیر مکتب آنلاین افغان جرمن” در مصاحبه با خبرگزاری سریع میگوید: «از سال ۱۴۰۲ بدینسو این مکتب را برای بی سواد نماندن طبقه اناث ایجاد شده است و حالا بیشتر از ۱۵۰ شاگرد در دوره متوسطه و لیسه درس میخوانند».

او همچنان می افزاید در ابتدای گشایش این مکتب با مشکلات فراوان برخورده است لیکن با دست به دست هم دادن توانسته این مکتب را بدون هیچ حمایتی سراپا کند.

به گفته او هدف ایجاد این مکتب ایجاد امید دوباره به دختران افغان و بی سواد نماندن فرزندان این سرزمین است.

درحالی که طی سه سال اخیر اکثر دانش آموزان در کشور هیچ انگیزه ای برای ادامه تحصیل و تعلیم ندارند.

شیرزی ضمن خرسندی از اساتید و شاگردان این مکتب میگوید آنان با روحیه نیک و مثبت به درس های شان ادامه میدهد.

ظاهره شیرزی به عنوان دختر این سرزمین در اخیر می افزاید: «ما آینده این سرزمین هستیم، سرزمینی که به ما نیاز دارد، هر راهی که به خاطر تحصیل ما بسته شود، راه دیگری را روشن میکنیم تا تحصیل خود را ادامه دهیم، ما تحت هر شرایطی کشور خود را میسازیم و هر گز تسلیم نمی شویم».

مکاتب آنلاین در افغانستان روزنه ای امیدی است برای آنانیکه از تحصیل باز مانده اند.

در همین حال پریسا احمدی یکی از شاگردان این مکتب آنلاین در مصاحبه با خبرگزاری سریع می گوید: «پس از ۳ سال دوری از تحصیل برای ادامه دوره‌ای تحصیلی‌اش و آینده ای بهتر توانسته در شروع سال تحصیلی به این مکتب آنلاین راه پیدا کند».

او که در صنف هشتم درس میخواند برای همه درس خواندن را عامل پیشرفت میداند و آرزو دارد برای خدمت به مردم و وطن اش داکتر شود.

پریسا از تمامی دختران و پسران می خواهد که هرگز ناامید نشوند و همیشه برای موفقیت به درس و کوشش خود تحت هر شرایطی ادامه دهند تا باشد باعث سربلندی کشور شوند.

از 5 اوکتوبر روز جهانی معلم همه ساله به اشکال گوناگون در سراسر جهان تجلیل و بزرگداشت صورت میگیرد، با این تفاوت که نسبت به سال های قبل در افغانستان تجلیل آن بسیار کم رنگ شده است‌.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2726b
دکمه بازگشت به بالا