به آتش کشیدن پرچم امریکا در قلب واشنگتن

گزارش‌ها حاکیست که به دلیل حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره امریکا، معترضان پرچم امریکا را به آتش کشیدند.

به گزارش خبر گزاری سریع، معترضان طرفدار فلسطین روز چهارشنبه در جوار ساختمان کنگره ملی این کشور پرچم امریکا را پایین انداخته و آتش زدند و پرچم فلسطین را به جای آن برافراشتند.

این حادثه در نزدیکی کنگره امریکا، جایی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جلسه مشترک کنگره امریکا سخنرانی کرد، رخ داد.

معترضان چند صد نفری علیه سیاست امریکا در خاورمیانه و بمباران غیرنظامیان بی گناه توسط اسرائیلی ها در غزه و بخش هایی از فلسطین تظاهرات کردند.

شش نفر از مظاهره کنندگان، توسط پلیس دستگیر شدند. ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که معترضان شعارهایی برای حمایت از حماس و ضد اسرائیل سر می‌دهند. آنها پرچم بزرگ امریکا را پایین آوردند و آن را سوزاندند، سپس پرچم فلسطین را که بسیار کوچکتر بود به اهتزاز درآوردند.

این تظاهرات همچنین در چند نقطه شهر و همزمان با سخنرانی نتانیاهو در کنگره برگزار شد. بسیاری از مظاهره کننده‌ها در بیرون از هتلی که در آن اقامت داشت، شعارهایی علیه او سر می دادند. چندین معترض دیگر نیز در حال تخریب برخی از بناهای تاریخی در شهر و نوشتن حماس بر روی دیوار بودند

پس از این تظاهرات، موانع در اطراف ساختمان ها و دفاتر مهم دولتی، از جمله کاخ سفید و کنگره نصب شد. پلیس با استفاده از اسپری فلفل علیه معترضان سعی در متفرق کردن آنان داشت.

در همین حال، روزنامه واشنگتن پست نیز گزارش داد: «پرچم ایالات متحده به آتش کشیده شد، 23 نفر از اعتراض کننده‌ها دستگیر شدند.
«اگرچه بیشتر تظاهرکنندگان با آرامش راه می‌رفتند و شعار می‌دادند، درگیری‌هایی با مجریان قانون رخ داد و پولیس واشنگتن دی سی و کاپیتول اعلام کردند که در مجموع 15 نفر را دستگیر کردند و پولیس پارک ایالات متحده نیز هشت نفر را دستگیر کردند.

با گسترش و شدت اعتراضات، معترضان آدمک نتانیاهو را به آتش کشیدند، فواره کریستف کلمب و بازتولید زنگ آزادی مجاور آن را با پیام هایی مانند «غزه را آزاد کن»، «همه صهیونیست ها حرامزاده هستند» و «فلسطین آزاد» را رنگ آمیزی کردند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2066b
دکمه بازگشت به بالا