بیانیه بنیاد جیحون در محکومیت حادثه دلخراش حرم مطهر رضوی

وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا (نساء /4)
دست ناپاک دشمنان اسلام، هر از گاهی از آستین نحس فریب خوردگان و مزدوران بیرون می‌آید و این‌بار باعث ایجاد جنایتی هولناک و هتک حرمت حرم مطهر رضوی و سوء قصد به جان سه تن از روحانیون جهادی گردید.
یقیناً این حادثه که به فاصله زمانی کمی از حادثه دلخراش سوء قصد به جان روحانیون اهل سنت در گنبدکاووس رخ داده است از آثار شوم «افراطیت» و توطئه برای ایجاد شکاف بین ملت‌ها و مذاهب اسلامی می‌باشد.
ملت افغانستان عنایات ویژه‌ی جمهوری اسلامی ایران و شخص مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران که ده‌ها سال در کنار مردم مظلوم افغانستان بوده‌اند و سال‌های سال بدون هیچ چشم‌داشتی به معنای واقعی کلمه از میلیون‌ها مهاجر میهمان‌نوازی کرده‌اند را هرگز فراموش نخواهند کرد.
مهاجرین افغانستانی همواره این قدرشناسی را بصورت عملی در عرصه‌های مختلفی چون مشارکت در سال‌های دفاع مقدس، جان‌فشانی‌های فاطمیون در دفاع از حریم حرم حضرت زینب(س) و مبارزه با جریان تکفیر و همچنین همراهی با مردم ایران در دوران سازندگی به اثبات رسانیده و همراه و دوشادوش ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و خواهند بود.
«بنیاد جیحون» ضمن ابراز انزجار، محکومیت و تقبیح این جنایت فجیع، یادآور می‌‌گردد:
۱. این نوع شیطنت‌ها (که از جانب استکبار جهانی و عوامل داخلی و بین المللی آنها می‌باشد) نباید باعث شکاف در روابط حسنه دو ملت دوست و برادر ایران و افغانستان گردد.
۲. در وقوع این فاجعه احتمال دخالت تشکیلاتی وجود داشته و انتظار می‌رود مسئولین، جوانب مختلف و سوال برانگیز آن و اهداف پشت پرده آن‌را به اطلاع مردم برسانند تا عواقب احتمالی آن در عرصه اجتماع و سیاست باعث کدورت و بدبینی میان دو ملت نگردد.
۳. از آنجایی‌که دولت انقلابی و ‌ارزشی آیت الله رئیسی همانند گذشته نگاهی برادرانه و انسان‌دوستانه به مهاجرین داشته است، امیدواریم این حادثه‌ی دلخراش، جریان نزدیکی و همدلی روزافزون میان دو ملت را منحرف نسازد و با مدیریت بحران از سوی مسئولین، مکر نفاق‌افکنان را به خودشان باز گرداند.
در پایان، بار دیگر «بنیاد جیحون» این حادثه غم‌انگیز را به محضر رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تسلیت گفته و ضمن محکوم نمودن این اقدام شنیع، در پشت پرده این واقعه دست مزدوران استکبار جهانی و جریان انحرافی را در کار می‌بیند. ما یقین داریم مسئولانِ با بصیرت نظام جمهوری اسلامی و ملت شهید پرور ایران، فریب حیله‌های دشمنان اسلام را نخواهند خورد و بیش از پیش برای نزدیکی و همدلی و اتحاد تلاش خواهند نمود و بار دیگر دشمنان دو ملت را ناکام خواهند گذاشت.
سیدمحمدنقی موسوی
دبیر بنیاد جیحون

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا