بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان در رابطه با کشتار مسجد شیعیان در پیشاور

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُۥ جَهَنَّمُ خَٰلِدًا فِیهَا وَغَضِبَ ٱللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُۥ وَأَعَدَّ لَهُۥ عَذَابًا عَظِیمًا.
با تاسف و تأثر شدید با خبر شدیم که قاتلان سنگدل و آدم کشان حرفه یی، به مسجد “کوچا ریسالدار” شیعیان در شهر پیشاور پاکستان حمله کرده و صدها نفر را شهید و مجروح ساخته اند . این در حالی است که این مسلمانان بی گناه در روز جمعه مشغول انجام عبادت الهی و فریضه نماز جمعه بودند . براسا‌س اعلام منابع پولیس پاکستان، تا کنون شهادت ۵۶ نفر و مجروح شدن ۸۳ نفردیگر قطعی شده است .
شوراي علمای شيعه افغانستان این عمل
ددمنشانه را با شدید ترین الفاظ محکوم می نماید .و این مصیبت عظیم را به همه مسلمانان، مخصوصا ملت مسلمان پاکستان، به ویژه خانواده های شهدا تسلیت عرض می نماید و ازخدای منان(ج) برای شهدا علو درجات و برای مجروحان حادثه شفای عاجل و صحت کامل استدعا می نماید .
این شورا از مسلمانان جهان مخصوصا آگاهان و درد مندان پیروان مذاهب بزرگ اسلامی می‌خواهدکه با این آفت بزرگ به صورت جدی مبارزه کرده، نگذارند که چهره رحمانی اسلام عزیز بیشتر از این توسط این آدم کشان و برخی از جریان های استخباراتی مخدوش و مکدر گردد. و این تفکر وحشيانه هر روز مسلمانان بی گناه مظلوم را دسته دسته به کام‌مرگ فروبرد.
السلام علیکم و رحمت الله.
شوراي علمایی شيعه افغانستان_ کابل. ۱۳.۱۲.۱۴۰۰برابر با اول شعبان ۱۴۴۳ه.ق.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا