بیش از ده‌ها حمله‌ی انتحاری و انفجاری در سال ۱۴۰۲، در چندین ولایت کشور انجام شده است

 

خبرگزاری سریع: در یک سال پسین، بیش از ده‌ها حمله‌‌ی انتحاری و انفجاری در ولایت‌های بغلان، بدخشان، بلخ و کابل رخ داده‌اند که ۴۰ نفر در این حمله‌ها کشته و ۱۳۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

حکومت سرپرست، تامین امنیت را یکی از دست‌آوردهای حکومت سرپرست در کشور می‌داند و می‌گوید که تلاش‌ می‌شود تا از رویدادهای ضدامنیتی بیش‌تر از پیش جلوگیری شود.

حمله بر وزارت خارجه‌ی حکومت سرپرست، در هفتم ماه حمل، حمله بر سرپرست ولایت بدخشان در شانزدهم جوزا، انفجار در مراسم فاتحه‌خوانی معاون والی بدخشان در هجدهم جوزا و حمله بر تکیه‌خانه‌ی امام زمان در شهر پلخمری در بیست‌ویکم میزان؛ از برجسته‌ترین روی‌دادها به حساب می‌آیند.

مولوی محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع، در نشست خبری کمیسیون امور امنیتی که در ماه جدی ۱۴۰۲ برگزار شد، از حضور جنگ‌جویان تاجیکستانی و پاکستانی در روی‌دادهای ضد‌امنیتی در افغانستان سخن گفت.

وی افزود که در جریان عملیات‌های آنان در بیش از دو سال پسین، چندین‌تن از این جنگ‌جویان کشته و ده‌ها تن دیگر بازداشت شده‌اند.

عبدالمتین قانع، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی حکومت سرپرست، درباره‌ی این روی‌دادها گفته است که در اکثر ولایت‌های کشور، هیچ روی‌داد امنیتی صورت نگرفته است. حتا ولایت‌های درجه‌یک هم، یک روی‌داد امنیتی در سال گذشته نداشته‌اند.

بر بنیاد یافته‌ها، در سال ۱۴۰۱ در دوازده روی‌داد ضد امنیتی؛ دست‌کم ۱۱۰نفر کشته شدند و ۲۷۰تن دیگر زخم برداشته‌ بودند.

خبرگزاری سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا