تاکید واشنگتن بر تعهد حکومت سرپرست افغانستان، برای مبارزه با هراس‌افگنی

 

هم‌زمان با نگرانی‌ها از افزایش فعالیت‌های گروه داعش در منطقه و فرا‌منطقه، واشنگتن بار دیگر بر اطمینان‌یافتن از تعهد حکومت سرپرست کشور، برای پیکار با هراس‌افگنی سخن می‌زند.

 

خبرگزاری سریع: متیو میلر، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا، می‌گوید که کابل آن‌چه را که در این باره تعهد کرده، باید عملی بسازد.

 

آقای میلر در این باره گفت: «ما به فشار بالای طالبان/حکومت سرپرست در این باره که تمام تعهدات ضد هراس‌افگنی خود را نسبت به جامعه‌ی بین‌المللی اجرا کنند، ادامه می‌دهیم. ما به طالبان روشن ساخته‌ایم که مسوولیت آنان این است که اطمینان حاصل کنند که هیچ پناه‌گاهی برای هراس‌افگنان، بی‌توجه به القاعده، داعش و یا هر گروه هراس‌افگن دیگر، وجود ندارد».

 

با این حال، حکومت سرپرست افغانستان، می‌گوید که پیکارها در برابر گروه‌های هراس‌افگن به‌شمول داعش جریان دارند و بار دیگر تاکید می‌ورزد که خاک افغانستان ضد کشورهای دیگر کار گرفته نخواهد شد.

 

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی حکومت سرپرست گفت: «بعد از پیروزی امارت اسلامی افغانستان، داعش در افغانستان کاملاً کوبیده شده و یک الی دو فیصد در کدام جایی متواری مانده باشد دیگر تمام قوت و نیرویش از بین رفته است».

 

خبرگزاری سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا