تحریم‌شدن نشرات رادیو و تلویزیون افغانستان انترنشنال

کمیسیون تخطی رسانه‌ای حکومت سرپرست، نشرات شبکه‌ی خبری افغانستان انترنشنال را تحریم و هم‌کاری با این رسانه را ممنوع کرد.

به‌گزارش خبرگزاری سریع، به‌گفته‌ی کمیسیون ارزيابی تخلفات رسانه‌ای، رادیو و تلویزیون(افغانستان انترنشنال) که در خارج از کشور برای افغانستان نشرات دارد، مرتکب برخی تخلفات مسلکی و زیرپاگذاشتن مرزهای اخلاقی و قانونی شده است.

کمیسیون ارزیابی تخلفات رسانه‌ای حکومت سرپرست، در نشستی که روز گذشته(چهارشنبه، ۱۹ ثور) برگزار کرد، شکایت‌ها علیه رسانه‌ها را ارزیابی کرد و گفت که افغانستان انترنشنال بارها حریم خصوصی شهروندان و اشخاص حقوقی را زیر پا گذاشته است‌ و ارزش‌های شخصیت را در نظر نمی‌گیرد و اطلاعات را تحریف می‌کند و به امنیت اخلاقی و روانی آسیب وارد می‌کند.

کمیسیون ارزیابی تخلفات رسانه‌ای وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست، گفته است که از نزدیک کار مسلکی، قانونی و اخلاقی رسانه‌ها و شکایت‌های رسانه‌ای را زیر نظر دارد و تصمیم‌ها و توصیه‌های خود را هر گاهی با رسانه‌ها در میان می‌گذارد؛ اما افغانستان انترنشنال به‌جای ترویج وحدت و یک‌پارچه‌گی در جامعه، تعصبات قومی، زبانی و منطقه‌ای را در کشور دامن می‌زند.

این کمیسیون، از تحلیل‌گران، کارشناسان و خبرنگاران می‌خواهد که از شرکت در گفت‌وگو و هر نوع هم‌کاری با افغانستان انترنشنال خودداری کنند و از مردم افغانستان می‌خواهد کع با این شبکه‌ی رادیو و تلویزیون قطع رابطه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا