تحلیلگر اماراتی: زمان آن است که پایگاه‌های امریکایی را تعطیل کنیم

یک تحلیلگر برجسته اماراتی، با تأکید بر اینکه امارات در رویدادهای اخیر توان دفاع مستقل خود را نشان داده، اعلام کرد کشورش دیگر نیازی به حضور نظامی امریکا ندارد و زمان تعطیلی پایگاه‌های امریکایی فرا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ عبدالخالق عبدالله، تحلیلگر شناخته‌شده و استاد علوم سیاسی امارات، در تحلیلی تازه مدعی شد که امارات متحده عربی در رخدادهای اخیر توانسته است توانمندی دفاعی مستقل خود را ثابت کند و اکنون نیازی به اتکا به نیروهای امریکایی ندارد.

او با انتشار این دیدگاه اعلام کرد که نیاز اصلی امارات «دریافت پیشرفته‌ترین تسلیحات امریکایی» است و نه حضور مستقیم نیروهای امریکا در خاک این کشور. وی افزود که پایگاه‌های امریکا در امارات اکنون بیش از آنکه یک دارایی استراتژیک باشند، به «بار و هزینه» تبدیل شده‌اند.

این تحلیلگر اماراتی در پایان تأکید کرد که زمان بازنگری در حضور نظامی واشینگتن در منطقه و تعطیلی پایگاه‌های امریکایی فرارسیده است.

دکمه بازگشت به بالا
×
ما را دنبال کنید