ترس پنتاگون از توان موشکی ایران؛ طرح انتقال پایگاه‌های امریکا به اسرائیل

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش داده‌اند که پنتاگون، در پی ارزیابی‌های اخیر مبنی بر آسیب‌پذیری شدید پایگاه‌های نظامی امریکا در حاشیه خلیج فارس در برابر توان تهاجمی و دفاعی ایران، در حال بررسی طرح انتقال بخشی از نیروها، سامانه‌های نظامی و تأسیسات خود به سرزمین‌های اشغالی است.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) با هدف کاهش خطرات ناشی از حملات پهپادی و موشکی ایران، در حال بازنگری اساسی در استقرار نیروهای خود در خاورمیانه است.

بر اساس گزارش وب‌سایت عبری واللا، ارتش امریکا به این نتیجه رسیده است که پایگاه‌های نظامی این کشور در کشورهای حاشیه خلیج فارس، دیگر در برابر واکنش‌های تلافی‌جویانه ایران امن نیستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که واشینگتن قصد دارد بخشی از تجهیزات دفاعی و تهاجمی خود را از کشورهای منطقه خارج کرده و به سرزمین‌های اشغالی منتقل کند. این طرح ممکن است شامل توسعه پایگاه هوایی موجود در منطقه نقب و یا حتی ساخت یک پایگاه هوایی جدید و کامل باشد.

طبق اطلاعات منتشر شده، در اوج درگیری‌های اخیر، امریکا بیش از ۶ هزار نیروی نظامی را در سرزمین‌های اشغالی مستقر کرده بود که وظیفه اصلی آن‌ها نگهداری از سامانه‌های دفاع هوایی و طیاره‌هایی بود که برای در امان ماندن از برد موشک‌ها و پهپادهای ایرانی، از خلیج فارس به این مناطق منتقل شده بودند.

منابع آگاه همچنین اعلام کرده‌اند که پنتاگون در حال بررسی کاهش حضور نظامی در کویت و عربستان سعودی و بازسازی تأسیسات خود در بحرین است تا بتواند دارایی‌های نظامی‌اش را از تیررس حملات دقیق دور نگه دارد.

دکمه بازگشت به بالا
×
ما را دنبال کنید