تصویب قانون تامین مالی پروژه کاسا 1000

صدر جباروف، رئیس جمهور قرقیزستان، قانون جمهوری قرقیزستان در مورد تامین مالی اضافی برای پروژه کاسا یک هزار آسیای مرکزی-آسیای جنوبی، انتقال و تجارت برق را رسماً تصویب کرد.

براساس این قانون که توسط شورای عالی قرقیزستان (Jogorku Kenesh) در 27 جون 2024 به تصویب رسیده است، اجازه تصویب دو موافقتنامه مالی را با هدف پیشبرد تجارت منطقه‌ای برق صادر شد.

هدف از تصویب این قانون برآوردن الزامات عملکردیِ داخلی برای تصویب توافقنامه‌هایی می باشد که برای اجرا و گسترش پروژۀ کاسا یک هزار بسیار حائز اهمیت است.

دولت قرقیزستان می‌گوید که این ابتکار عمل انتقال برق و تجارت بین آسیای مرکزی و جنوبی را تقویت کرده  و همکاری‌های منطقه‌ای و امنیت انرژی را تقویت خواهد کرد.

پروژه کاسا یک هزار قرار است که برق مازاد را از آسیای مرکزی به آسیای جنوبی منتقل کند و هدف از اجرای آن با ثبات سازی انرژی و رشد اقتصادی در کشورهای شرکت کننده در این پروژه است.

«کاسا ۱۰۰۰» از بزرگ‌ترین پروژه‌های آسیای مرکزی است که قرار است برق قرقیزستان و تاجیکستان را از طریق خطوط انتقال انرژی، با طول یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر به افغانستان و پاکستان انتقال دهد؛ در چهارچوب این طرح، ده‌ها کیلومتر خطوط جدید برق در این کشورها ساخته خواهد شد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2057b
دکمه بازگشت به بالا