تکمیل کار اعمار ساختمان یک مارکیت تجارتی در شهر کابل،

کار اعمار ساختمان یک مارکیت تجارتی شاروالی کابل، از طریق مشارکت خصوصی به مصرف بیش از ۵۸ میلیون افغانی در ساحه‌ی ده‌افغانان واقع ناحیه‌ی دوم شهر کابل، تکمیل شد.

به‌گزارش خبرگزاری سریع، در مراسمی که به این مناسبت برگزار شد، مولوی محمد خالد سجستانی، معین خدمات شهری و حفظ محیط زیست شاروالی کابل، در سخنانش گفت: “برای توسعه و رشد اقتصادی و معیاری‌سازی شهر کابل، پروژه‌های متعدد در این شهر طراحی و اجرا می‌شود و پروژه‌های را که روی دست داریم، باعث تحول بزرگ اقتصادی در کابل خواهد شد که یک نمونه‌ی آن، این پروژه است”.

از سویی هم، مولوی عتیق‌الله عزیزی، معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ و ملا امین‌‌الله عبید، والی کابل، در صحبت‌های‌شان گفته‌اند که برای فعالیت مصوون متشبثان، این پروژه از اهمیت خاص برخودار است؛ زیرا به آنان زمینه‌ی اشتغال ‌زایی فراهم شده است.

آنان هم‌چنان افزودند: “کارهای اخیر شاروالی کابل، مبنی بر تغییر چهره‌ی شهر کابل، قابل ستایش بوده و شهر کابل نسبت به گذشته شهر متفاوت از لحاظ آبادی و زیبایی شده است”.

این مارکیت تجارتی به‌‌منظور رشد اقتصادی در شش منزل به شمول تهکو در مساحت ۳۳۱ متر مربع به شکل معیاری و مدرن در مدت یک سال از طریق مشارکت بخش خصوصی( شرکت شفیع آرش) ساخته شده است.

قابل یاد‌آوری است که مطابق دیزاین طراحی شده، در این ساختمان ۴۹ دکان و در منزل ششم آن یک مسجد، وضوخانه و ۳دفتر نیز در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا