جوادی بلخابی: اخبار نشر شده در مورد کشته شدن غیر نظامیان در بلخاب دروغی بيش نيست

سید هاشم جوادی بلخابی؛ رئیس کمیسیون حل منازعات که به تازگی از ولسوالی بلخاب برگشته در یک نشست مطبوعاتی با بیان این که خارج نشین ها بخاطر مقاصد سیاسی شان اخبار دروغ در مورد کشته شدن غیر نظامیان در بلخاب نشر کرده اند گفت: امارت اسلامی علاقه به کشتن مهدی مجاهد ندارد و اگر راه بخشش وجود داشته باشد محاکمه خواهد شد.

به گزارش خبرگزارری سریع، امروز یکشنبه (۱۲ سرطان) سید هاشم جوادی بلخابی؛ رئیس حل منازعات کوچی ها و ده نشین پیرامون تحولات بلخاب و عوامل جنگ در آن ولسوالی و نشست اخیر علمای کشور در لویه جرگه با حضور ده ها خبرنگار کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند.

سيد هاشم جوادي بلخابی گفت در نشست علمای کشور علمای تشیع فراوان حضور داشتند، و تکفیک میان شیعه و سنی در آنجا وجود نداشته که همین حضور اتباع مختلف در این نشست اتفاق ملی و مشروعیت حکومت را ثابت می سازد.

در ادامه خبرنگار تلویزیون راه فردا؛ درباره وضعیت بی جاشدگان بلخاب سوال کرد.

بلخابی در جواب گفت: پنجاه تا شصت درصد مردم در روز های اول درگیری در بلخاب از خانه های شان فرار کرده بود اما در روز های بعد مردم با اطمینان کامل از سوی امارت اسلامی در خانه های خود شان برگشتند.

اما خارج نشین ها بخاطر مقاصد سیاسی شان اخبار های دروغ را نشر کردند که مردم ملکی در بلخاب کشته شده است در حالی که این اخبار ها همه دروغ و شایعه پراگنی بود.

از سویی هم محمد رقیب فیاض از خبرگزاری جمهور سوال کرد که انگیزه این جنگ چه بوده و گزارش های در مورد تلفات غیر نظامیان وجود دارد آیا این اخبار واقعیت دارد یا خیر؟
بلخابي در جواب سوال بیان کرد:
دشمنان در میان مردم بلخاب تبلیغات وسیع کرده بودند که نیروهای امارت اسلامی بخاطر قوم و مذهب شما را می کشند و تعدادی مردم به همین خاطر به کوه ها متواری شده بودند ولی زمانی که مردم دیدند نیروهای امارت اسلامی بر کسی کار ندارد دوباره به خانه های شان برگشتند.

وی همچنین تصریح کرد: مهدی مجاهد بخاطر کم کاری در وظیفه از سمت رئیس استخبارات بامیان برکنار شد که بعدا در بلخاب خودسر قومندان امنیه و والسوال نیز تعیین کرده بود، که امارت اسلامی بخاطر ضمیمه کردن دوباره بلخاب به افغانستان اقدام کوچک نظامی انجام داد.

جوادی بلخابی بیان کرد: آمار دقیق از بیجاه شدگان وجود ندارد اما مطمین هستیم که بیجا شدگان اندک هستند و تعداد کشته شدگان از دو طرف بیش از صد نفر است.

سید هاشم جوادی بلخابی بیان نمود: طبق خبر های رسیده فعلا مهدی مجاهد به طرف بامیان با دو سه نفر فرار کرده است و امارت اسلامی علاقه به کشتن مهدی مجاهد ندارد و اگر راه بخشش وجود داشت محاکمه خواهد شد.

وی نیز علاوه کرد این فیلم ها جعلی كه در صفحات اجتماعي دست به دست ميشود توسط خارج نشین ها بخاطر ایجاد شکاف بین مذاهب ساخته و نشر شده اند

قابل ذکر است که چندی قبل امارت اسلامی بخاطر بازپس گیری والسوالی بلخاب ولایت سرپل با صد ها نفر نیروی امنیتی در آن والسوالی حمله کرده، که در نتیجه آن مولوی مهدی یکی از فرماندهان سابق امارت اسلامی شکست خورده و فعلاً فراري ميباشد.

گزارشگر:

سید سعید مرتضوی
لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا