حقانی: دانشجویان طبی باید در راستای خودکفایی درمان و صحت تلاش کنند

خبرگزاری سریع: عبدالباقی حقانی، سرپرست اداره ملی امتحانات روز گذشته دوم سرطان، در مراسم اخذ آزمون دوره اکمال تخصص دانشجویان طبی دانشگاه‌های ابن‌سینا و ننگرهار، بر خودکفایی سکتور صحت تاکید کرده و گفت که دانشجویان طبی باید در راستای خودکفایی سکتور صحت تلاش کنند.

حقانی در ادامه گفت: “ما در عرصه صحت خودکفا نیستیم و به این دلیل اکثر مردم ما برای درمان امراض‌شان به کشور‌های همسایه می‌روند.”

وی با بیان اینکه مردم به خاطر مجبوریت جهت درمان به خارج از کشور می‌روند، تاکید کرد که دانشجویان دانشگاه‌های طبی باید در راستای خودکفایی صحت و درمان تلاش کرده و اعتماد مردم را کسب کنند.

حقانی افزود که اداره ملی امتحانات در تلاش ایجاد سهولت و شفافیت در اخذ امتحانات است تا حق را به حق‌دار برساند.

وی بر تامین شفافیت در روند اخذ آزمون تاکید کرده و گفت: ما به داوطلبان امتحانات اطمینان می‌دهیم که یک نمره آنها هم ضایع نشده و حق به حق‌دار می‌رسد و از این بابت، اشتراک کننده‌گان تشویش نداشته باشند.

گفتنی است که دو هزار دانشجو طبی دانشگاه‌های ابن‌سینای کابل و ننگرهار، در آزمون دور اکمال تخصص شرکت کردند که در مجموع ۱۰۰ تن (۶۹ تن در کابل و ۳۱ تن در ننگرهار) جذب می‌گردند.

به اساس معلومات وزارت صحت عامه، ۳۹ میلیون نفوس افغانستان سالانه حدود یک میلیارد دالر مصرف دارو برای درمان امراض خویش دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا