حمایت بزرگان مردمی کشور از امارت اسلامی در بامیان

نشست بزرگ «ثبات نظام اسلامی، اتحاد و انسجام مردم افغانستان» به ابتکار وزارت سرحدات، اقوام و قبایل در چهاردهم سرطان ۱۴۰۳ خورشیدی با اشتراک مولوی نورالله نوری، وزیر امور سرحدات، اقوام و قبایل و مسئولین محلی و صدها تن از ولایت‌های کابل، بغلان، سمنگان، میدان وردک، غزنی و بامیان در مرکز ولایت بامیان برگزار شد.
آقای نوری در این نشست با تأکید بر استحکام و ثبات نظام اسلامی در کشور گفت: برای داعیه‌ی اسلام، ملت مسلمان در اینجا جمع شده‌اند و این نشان‌دهنده استحکام نظام اسلامی است.
وی گفت: در این نظام، تمامی حقوق مردم در دورترین مناطق کشور تأمین شده و به مشکلات محروم‌ترین مردم رسیدگی صورت می‌گیرد.
نوری علاوه نمود که زمینۀ اتحاد و هم دیگرپذیری در جامعه به وجود آمده و افغانستان از اشغال بیگانگان رها گردیده‌ و تمامی جزیره‌های قدرت در کشور از بین رفته و زمینۀ انسجام ملی در کشور به وجود آمده است.
عطالله صادق شاغاسی رئیس اجماع ملی صلح و استقلال افغان‌ها نیز در این نشست با اشاره به دوران حکومت‌داری در نظام‌های مختلف در افغانستان گفت: اساس و منبع اطمینان به آینده کشور و پایداری نظام امارت اسلامی افغانستان، توکل به الله، ترس از خدا و شرم از ملت در رهبران امارت اسلامی است. امارت اسلامی برخاسته از نظام فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و تمدن 5 هزارساله افغانستان است و مانند نظام وارداتی و ایدئولوژیک چپ و راست، بیگانه و ساخته خارجی‌ها نیست. کاملاً وارسته و آراسته به ارزش‌های اسلامی و ملی است.
شاغاسی در ادامه گفت که منبع مشروعیت، مردم، ملت، رضایت مردم و شریعت و تطبیق احکام الهی در جامعه و کشور است. با وجود این که غربیان تا اکنون خصمانه و عقده مندانه برخلاف همه قوانین بین‌الملل با امارت اسلامی افغانستان که یک نظام مقتدر و مشروع است برخورد ظالمانه کرده‌اند ولی مردم آزاده افغانستان باید مطمئن باشند که به زودی جامعه جهانی از اراده قاطع و منطقی امارت اسلامی افغانستان تبعیت خواهد کرد.
وی تأکید کرد که مردم به پیروزی و پایداری نظام امارت اسلامی افغانستان مطمئن باشند زیرا اساس مشروعیت نظام، «شورا بینهم»، حکومت‌داری خوب و تأمین عدالت اسلامی است.
ایشان همچنان خطاب به اشتراک کنندگان این نشست گفت: ملت قهرمان، همدل و همدست! با یک صدا از نظام اسلامی خود پاسداری کنید. این نظام از شما و برخاسته از متن جامعه افغانی است. اتحاد ما، قوت و مبنای قدرت و اقتدار ملی ما است. در این عصر فتنه، طعمه روایت‌های دروغ و اخبار جعلی شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوکی نشوید و این آخرین دوره شبکه‌های استخباراتی و حلقه خبیثه سیاسیون فاسد و معلوم‌الحال دوره سیاه اشغال و زادگان کنفرانس بن است که باید در مقابل آن به عنوان یک ملت آزاده، محکم و ثابت‌قدم بایستیم. من از شهر غلغله بامیان باستان یعنی قلب پرتپش افغانستان بر همه افغان‌ها در سراسر جهان صدا می‌کنم که به سرزمین مادری خود بیایید و این لانه خاکی را به دست پرتوان خود آباد سازید.
بیایید که به همه مردم دنیا ثابت کنیم که می‌توانیم با دستان خود خانه خود را بسازیم.
شاغاسی از همه سرمایه‌گذاران، متخصصین، داکتران، انجینران، صنعتگران، اقتصاددانان، دانشمندان و افسران نظامی افغان از سراسر جهان خواست که دست‌به‌دست هم داده و به وطن آبایی خود برگردند و خانه و کاشانه خود را به همت و امکانات خود ساخته و روایت کاذب استعماری را که افغان‌ها نمی‌توانند و این ظرفیت را ندارند که وطن خود را بسازند باطل کنند. وطنداران! بگذارید توافقنامه دوحه، پرچم استقلال و وثیقه خودارادیت و حاکمیت ملی، بر فیصله شرم‌آور و منحوس بن غالب و پیروز شود؛ مکتب جهاد، استقلال و عزت وزیر اکبر خان بر مکتب ذلت و غلامی شاه شجاعان غالب شود. به پیروزی ملت افغانستان عزیز مطمئن و باورمند باشید
او همچنان گفت: رهبران فراری و خاین دیروز به نام مردم شریف بامیان، زر اندوختند و حق هزاران طفل، بیوه، معلول و مغاره نشین را به ناحق بلعیدند و از حق توسعه و زندگی بهتر محروم کردند. اینک با استقرار عدالت، با برنامه عدالت انتقالی، حق مردم از گلوی آنان بیرون کشیده خواهد شد و در توسعه بامیان به مصرف خواهد رسید.
سخنرانان در این برنامه اتحاد و انسجام مردم افغانستان را ستودند و حاضرین را برای اتحاد و همدیگر پذیری بیشتر تشویق کردند.

دکمه بازگشت به بالا