حکومت سرپرست از راه اندازی مراکز توزیع تذکره الکترونیک در ایران خبر داد

«محمد حلیم رافع»، سخنگوی اداره ملی احصائیه گفته است که اقدامات لازم برای راه‌اندازی مراکز توزیع تذکره الکترونیکی برای افغان‌های ساکن ایران تا حدودی پیش رفته و به زودی این روند برای مهاجرین افغانستانی ساکن ایران آغاز خواهد شد.

وی همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌های لازم با کشورهای مختلف به منظور ایجاد مراکز توزیع تذکره الکترونیکی در این کشورها خبر داد.

رافع تاکید کرد که پیش از این، مرکز توزیع تذکره الکترونیکی در امارات متحده عربی برای مهاجرین افغان ایجاد شده بود و اکنون ایران نیز در اولویت قرار دارد.

سخنگوی اداره ملی احصائیه افزود: این اداره در تلاش است تا سهولت‌ها و مراکز توزیع تذکره الکترونیکی را در کشورهای مختلف از جمله ایران، پاکستان، عربستان سعودی و ترکیه نیز راه‌اندازی کند.

وی در ادامه گفت: امکانات مورد نیاز برای ایجاد این مراکز در ایران آماده شده و روند استخدام کارمندان نیز به زودی تکمیل خواهد شد.

با این حال، سفارت افغانستان در تهران اخیراً اقداماتی را برای تسهیل سفر دانشجویان مهاجر به داخل افغانستان جهت دریافت تذکره الکترونیک آغاز کرده است.

اما این اقدام با انتقاد و ناامیدی برخی از دانشجویان مواجه شده است، زیرا آن‌ها امیدوارند با ایجاد مراکز توزیع شناسنامه الکترونیکی در ایران، مشکلاتشان به سادگی حل شود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2805b
دکمه بازگشت به بالا