خبرنگاران: نهادهای بین‌المللی به خبرنگاران کمک کنند

شماری از خبرنگاران در کابل می‌گویند، نهادهایی که تحت نام حمایت از خبرنگاران در افغانستان فعالیت می‌کنند، نباید از نام و هویت خبرنگاران سوء استفاده کنند.

شماری از خبرنگاران در کابل امروز پنجشنبه ( ۱ ثور) طی کنفرانسی خبری از نهادهای بین‌المللی خواستار متوقف شدن سوء استفاده از نام خبرنگاران شدند و تاکید کردند که هیچ نهادی نباید از نام و هویت خبرنگاران استفاده کند.
رسول شهزاد یکی از خبرنگاران گفت: ما جمعی از خبرنگاران به صورت خودجوش حرکت دادخواهی را برای اعاده حقوق خبرنگاران به راه انداختیم و خواستار تامین حقوق خبرنگاران واقعی در افغانستان هستیم.
آقای شهزاد افزود که نهادهای بین‌المللی باید در هماهنگی با خبرنگاران واقعی به این خبرنگاران و رسانه‌ها کمک کنند تا چراغ آزادی بیان در افغانستان خاموش نشود.
وی همچنان گفت که نگرانی ما این است که به سان ۲۰ سال گذشته بار دیگر نهادهایی به نام حمایت از خبرنگاران از نام و هویت ما خبرنگاران سوء استفاده کنند.

آقای فیاض گفت: مسئولان قبلی نهاد‌های حامی رسانه‌ها امروز در داخل کشور حضور ندارند و حالا برخی همکاران آنها می‌خواهند باز همان روند باطل ۲۰ ساله را ادامه دهند.
مصطفی شهریار یکی دیگر از خبرنگاران گفت: امروز رسانه‌ها در وضعیت بد اقتصادی قرارگرفته که از میان ۵۸۷ رسانه، نشرات ۲۲۹ رسانه متوقف شده‌ است و این وضعیت نشان‌‌دهنده عدم کارآیی نهاد‌‎های حامی است.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا