دیدار اعضای شورای علمای تشیع هرات با وزیر مهاجرین کشور

مسئولان و اعضای شورای علمای شیعه هرات طی دیداری با وزیر مهاجرین کشور، خواستار توزیع کمک‌ها به صورت عادلانه و جذب نیروهای تحصیل کرده در ادارات دولتی شدند.

این دیدار شب گذشته شنبه (23 دلو) در باغ‌ اسلامی هرات صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری، رئیس شورای علمای جبرئیل هرات گفت: در این دیدار اعضای شورای علمای شیعه هرات به شمول شهر و نواحی از وزیر مهاجرین کشور خواستار تامین عدالت در توزیع کمک‌ها و تلاش برای ایجاد وحدت در میان مردم شدند.”

به گفته آقای مطهری همچنین روی تامین عدالت اجتماعی، وحدت میان همه اقوام ساکن در افغانستان و جذب نیروهای تحصیل کرده در بدنۀ حکومت صحبت‌های مفصلی صورت گرفت.

رئیس شورای علمای جبرئیل افزود که در این دیدار، خلیل‌الرحمن حقانی، وزیر امور مهاجرین کشور با تاکید بر وحدت‌اسلامی در میان تمامی اقشار افغانستان در عملی ساختن این خواسته‌ها وعده سپرده است.

آقای مطهری اضافه کرد که وزیر مهاجرین از شورای علما خواست تا نمایندۀ شان را برای هماهنگی با وزارت امور مهاجرین تعیین کند و از این طریق برنامه‌ها پیش برده شود.

وزیر امور مهاجرین  کشور از چند روز به این طرف در ولایت‌های غربی کشور به سر می‌برد.

نظارت از توزیع کمک‌ها، بررسی اوضاع بیجاشدگان داخلی و دیدار با مقامات محلی این ولایات از جمله اهداف سفر وزیر امور مهاجرین به غرب کشور گفته شده است.

در ولایت‌های هرات، بادغیس و غور صدها فامیل بیجاشده و متضرر از جنگ وجود دارند که از سال‌ها به این طرف بدون داشتن سرپناه در زیر چادرها زندگی می‌کنند.

از جانبی هم تا کنون شرایط برگرداندن این خانواده‌ها به مناطق اصلی و خانه‌های‌ شان فراهم نشده است.

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا