دیدار امیرخان متقی با مارکوس پوتزل، سرپرست دفتر یوناما

خبرگزاری سریع: عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه کشور امروز چهارشنبه ۳۰ سنبله، با نشر رشته توییتی از دیدار امیرخان متقی، سرپرست این وزارت با مارکوس پوتزل، سرپرست و معاون دفتر سیاسی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) خبر می‌دهد.

در این دیدار درباره نشست هفته آینده شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان و رسیدن نماینده ویژه جدید دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان، صحبت تفصیلی شده است.

امیرخان متقی در این دیدار درباره همکاری بیشتر با تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک به شمول سازمان ملل، اتخاذ تدابیر امنیتی قوی برای تامین امنیت ساختمان‌ و کارمندان آنها و ایجاد تسهیلات بیشتر برای رفت‌وآمد کارمندان مربوطه به مارکوس پوتزل اطمینان داده است.

سرپرست وزارت خارجه در این دیدار همچنان تاکید کرده است که وزارت خارجه امارت اسلامی، پالیسی سازنده با جهانیان را پیش می‌برد و در این زمینه، یوناما می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

سرپرست وزارت خارجه کشور در حالی با مارکوس پوتزل درباره همکاری و اتخاذ تدابیر امنیتی قوی برای نهادهای دیپلماتیک صحبت می‌کند که روز ۱۴ سنبله، انفجاری در مقابل درب ورودی سفارت روسیه در کابل به وقوع پیوست که در نتیجه هشت تن به شمول دو دیپلمات روس کشته شدند.

انفجار در کابل؛ سه تن به شمول دو دیپلمات روس کشته شدند

دکمه بازگشت به بالا